Aktan, Ahenk2025-11-032025-11-0320251304-47962146-2844https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1565691https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1324254/a-different-perspective-to-value-co-creation-within-the-context-of-u-i-collaborationshttps://hdl.handle.net/20.500.14365/6557Üniversite sanayi işbirlikleri üzerine çok sayıda araştırma yapılmıştır. Bu çalışmaların birçoğu, çeşitli faktörlerin bu işbirliklerini nasıl etkilediğini ortaya koymakla birlikte; üniversite sanayi etkileşimlerini hizmet baskın mantık yaklaşımı üzerinden ortak değer yaratma kavramı çerçevesinde yeterinde incelememiştir. Hizmet baskın mantık yaklaşımı; hizmetlerin, ilişkisel bağlamda çeşitli paydaş gruplarının eşzamanlı etkileşimleri tarafından ortaya çıkarıldığını ve değerin, kaynak bütünleştiricileri olan bu işbirlikçi etkileşimler aracılığıyla birlikte yaratıldığını ileri sürer. Ayrıca, ortak değer yaratma kavramının pazarlama literatüründe daha geniş bir şekilde çalışılmış olması gerçeğinden hareketle; çalışmada, üniversite sanayi işbirliklerinde, ortak değer yaratma kavramı hakkındaki bilgiye katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessÜniversite Sanayi İşbirlikleri Bağlamında Ortak Değer Yaratma Kavramına Farklı Bir BakışArticle10.18026/cbayarsos.1565691