Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/544
Title: Innovative clothing design through the use of advanced textiles in formation of fashion sportswear
Other Titles: Moda spor giyimi oluşumunda ileri tekstiller aracılığıyla yenilikçi giysi tasarımı
Authors: Göknur, Özge Dikkaya
Advisors: Kipöz, Şölen
Keywords: Giyim Endüstrisi
Clothing Industry
Güzel Sanatlar
Fine Arts
Tekstil ve Tekstil Mühendisliği
Textile and Textile Engineering
Giysi tasarımı
Clothing design
Kültürel etki
Cultural effect
Kültürel çözümleme
Cultural analysis
Marka yaratma
Brand creating
Moda tasarımı
Fashion design
Sosyal değişme
Social change
Tasarım dili
Design language
Tasarım yöntemleri
Design methods
Yenilik
Innovation
t-tasarımları
t-degisns
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Günümüz moda ve tekstil endüstrisi hızlı ve köklü değişiklikler geçirmektedir ve tekstil, lif teknolojisi, çeşitli endüstrilerde, tekstil işleme ve giysi birleştirme tekniklerindeki yenilikçi gelişmelerle geleceğe doğru bir atılım içindedir. Ayrıca günlük yaşam koşullarımız ve giyim alışkanlıklarımız psikolojik durumumuza ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarımıza göre değişim göstermektedir. Son kullanıcının devamlı değişen çevresi bazen tamamen fonksiyonel giysi kategorilerinden ilham almak suretiyle giyim endüstrisinin teknoloji ve ilerlemesinden her zaman karşılık bulmuştur. Bu sürekli değişim, bizlerin giyim alışkanlıklarını yeniden tanımlamakta, hatta yeni pazarlar ve bu pazarlarda başarı sağlamaya yönelik yeni tasarım yöntemleri ve süreçlerinin ortaya çıkmasına sebep olmaktadır. Bu çalışma, ürün-odaklı giysi tasarımının tarihi altyapısını araştırmakta ve ileri tekstiller ile geliştirilmiş rahat giyimin sosyal ihtiyaçlar tarafından şekillendirilmiş fonksiyonel, estetik kullanım sebeplerini incelemektedir. Bu tez ile moda spor giyim için uyarlanmış bir giysi tasarım süreci ve pazarlama yöntemleri incelenmiştir. Bu çalışmanın odaklandığı nokta moda spor giyiminde ileri tekstiller aracılığıyla yenilikçi giysi tasarımı rolünün tespit edilmesi ve çeşitli son kullanıcılar için markalaşma aracılığıyla sosyal benimsenmesinin nasıl işlediğidir.
Today?s fashion and textile industry is going through rapid and fundamental changes and leap towards the future with innovation in textiles, fiber technology, innovation by various industries, in textile processing and garment assembly techniques. Our daily living conditions and clothing habits change according to our psychological state and social and cultural requirements. The end-user?s constant change of his/her surrounding always finds a response from the technology and innovation in the clothing industry, sometimes taking inspiration from purely functional clothing categories. This continuous change redefine our clothing habits, even causes new markets to emerge, along with new design methods and processes to succeed in these markets. This study researches the historical and social background of product-led clothing design and examines the functional or aesthetical use of advanced textile enhanced casual wear which is shaped by social needs. Adapted clothing design process and marketing methods of fashion sportswear are investigated with this thesis. The focus of this study is to find the role and use of innovative clothing design through the use of advanced textiles in fashion sportswear and how its social adoption through branding works for various end-users.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=ZeTyprYuef2HkaF3xt4wYnAVJ5PsiGEW1WBSuhgSasuRRSZFeHhROlJFrb6dsGFh
https://hdl.handle.net/20.500.14365/544
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
544.pdf5.91 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

408
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

240
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.