Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/546
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkan, Aysun-
dc.contributor.authorÇam, Cansu-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:35Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:35Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-jlW0NMKwYmwOB4gIosfQhaZ6ChUDzbVo_4ugcr2JWW9Y-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/546-
dc.description.abstractBu çalışma, siyasal iletişim çerçevesinde toplumsal olayların siyasal reklam mesajları etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca siyasi parti ideoloji ve parti kimliklerinin bu mesajlarda yansımalarının da ortaya çıkarılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda, 2015 yılında gerçekleştirilen 7 Haziran 2015 Genel Seçimleri ve 1 Kasım 2015 Erken Seçimleri için Adalet ve Kalkınma Partisi (Ak Parti) ve Halkların Demokratik Partisi için hazırlanan reklam çalışmaları incelenmiştir. 7 Haziran seçimleri öncesi sosyopolitik ortam ve seçimlerin hemen ardından 1 Kasım 2015 Erken Seçim'lerine neden olan olaylar detaylıca açıklanmış; bu olayların yansımaları seçilen reklam mesajları üzerinden analiz edilmiştir. Yazılı ve görsel metinlerin analizinde göstergebilim önemli araştırma yöntemlerinden biridir. Bu yüzden seçilen reklam örnekleri göstergebilimsel yöntemle analiz edilmiştir. Farklı mecralardan seçilen reklam örnekleri, Ferdinand de Saussure ve Roland Barthes'ın ortaya koyduğu göstergebilimsel yöntemle analiz edilmiştir. Ak Parti ve HDP'nin Haziran ve Kasım seçimleri için hazırladığı reklamlar analiz edilip her iki partinin iki seçim için hazırladığı çalışmalardan çıkan sonuçlar karşılaştırılmıştır. 7 Haziran Genel Seçimi için hazırlanan reklamların analiz sonuçları 1 Kasım Erken Seçimi ile karşılaştırıldığında, iki seçim arasında gerçekleşen sosyopolitik olayların her iki partinin reklam mesajlarını etkilediği görülmektedir. Ayrıca, partilerin ideolojileri de bu konuları mesajlarında nasıl ele aldıkları üzerinde etkilidir.en_US
dc.description.abstractThis thesis analyses the influence of sociopolitical events on the messages of political advertising. In addition to this, it is aimed to reveal the reflections of political party ideologies on these messages. In this context, the advertisements of the Justice and Development Party (AK Party) and Peoples' Democratic Party (HDP) which were prepared for the General Election in June 2015 and the Snap Election in November 2015 are analysed. The socio-political climate before the June Election is described and the negative events which paved the way for the snap election in November 2015 are explained in detail. The reflections of these events are analysed through the advertising messages of these parties. Semiology is one of the important research methods in the analysis of written and visual texts. Therefore, selected advertising samples are analysed by using semiotic analysis method. Samples from different mediums are selected and analysed by using Ferdinand de Saussure's and Roland Barthes's methods of semiology. The AK Party and HDP's advertisements for the June and November elections are analysed and the findings from these two parties' advertisements from both two elections are compared. Findings from June and November elections indicate that the sociopolitical events between June and November 2015 had an influence on the advertising messages of both AK Party and HDP. Additionally, party ideologies also have an influence on how these parties handle these sociopolitical events in their messages.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSiyasal iletişimen_US
dc.subjectsiyasal reklamcılıken_US
dc.subjectsiyasal kampanyalaren_US
dc.subjectgenel seçimen_US
dc.subjectAdalet ve Kalkınma Partisien_US
dc.subjectHalkların Demokratik Partisi.en_US
dc.subjectPolitical communicationen_US
dc.subjectpolitical advertisingen_US
dc.subjectpolitical campaignsen_US
dc.subjectgeneral electionen_US
dc.subjectJustice and Development Partyen_US
dc.subjectPeoples' Democratic Partyen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectSiyasal Bilimleren_US
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectGenel seçimleren_US
dc.subjectGeneral electionsen_US
dc.subjectGöstergebilimsel analizen_US
dc.subjectSemiotic analysisen_US
dc.subjectReklamlaren_US
dc.subjectAdvertisementsen_US
dc.subjectSeçimleren_US
dc.subjectElectionsen_US
dc.subjectSiyasal reklamen_US
dc.subjectPolitical advertisingen_US
dc.subjectSiyasi olaylaren_US
dc.subjectPolitical eventsen_US
dc.subjectSosyal olaylaren_US
dc.subjectSocial eventsen_US
dc.subjectSosyopolitiken_US
dc.subjectSocio-politicalen_US
dc.titleReflections of socio-political events on political advertising: a semiotic analysis of the June and November 2015 General Electionsen_US
dc.title.alternativeSosyo-politik olayların siyasal reklamlar üzerindeki yansımaları: Haziran ve Kasım 2015 Genel Seçimlerinin göstergebilimsel analizien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.institutionauthorÇam, Cansu-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid477043en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept04.03. Public Relations and Advertising-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
546.pdf4.7 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

118
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

36
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.