Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/650
Title: Reflections on the transformative experiences of young people in Izmir moving to another city in pursuit of higher education
Other Titles: Yüksek öğrenim amacıyla farklı şehirlerden İzmir'e taşınan gençler üzerine bir araştırma
Authors: Şentürk, Ayşenur Ölmezses
Advisors: Karanfil, Yüksel Gökçen
Keywords: Sosyoloji
Sociology
İletişim Bilimleri
Communication Sciences
Eğitim
Education
Kimlik parçalanışı
Identity fragmentation
Yer değiştirme
Displacement
Yerleşim
Settlement
Yerleşim yeri
Location area
Yükseköğretim
Higher education
Üniversite öğrencileri
University students
İzmir
Izmir
İç göçler
Internal migrations
Şehirlerarası
Inter-city
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Bu tez üniversite öğrenimi için yaşadıkları şehirden ayrılıp İzmir'e yerleşen gençlerin bu süreçte kimlikleri üzerinde oluşan dönüştürücü etkileri incelemeyi amaçlamaktadır. Aileden ve yerelinden fizksel olarak ayrılış ile başlayan bu süreç geçiş ritüeli olarak ele alınmıştır. Gençler gittikleri şehirde gündelik hayatlarını kurarken yeni bir strateji alanının içine girmekte ve taktikler geliştirmektedir. Bu taktikler eşliğinde şehir hayatına ve üniversite hayatına uyum sağlarken önemli karşılaşmalar yaşamaktadırlar. Bu çalışma, merkeze bu karşılaşmaları koyarak, katılımcı gözlem ve gençlerle yapılan derinlemesine görüşmeler aracılığı ile mekan değişiminin ve gençlerin gündelik hayatlarının yeniden kuruluşunun kimlik dönüşümüne etkisini araştırmaktadır.4 farklı üniversitede öğrenci olan toplamda 15 genç ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar kartopu tekniği ile rastgele seçilmiştir. Ayrıca araştırmacı 1 yılı aşkın bir süre farklı gençler ile gündelik hayatlarında birlikte bulunarak katılımcı gözlemde de bulunmuştur. Bu tez üniversite hayatı için şehir değiştirmenin katılımcılar üzerinde üretken bir kafa karışıklığı etkisi yarattığını iddia ederken, bu durumunun gençlerin kimlik dönüşümleri üzerinde çarpıcı etkileri olduğunu öne sürmektedir.
This thesis aims at scrutinizing the transformative effects on the identities of young people who have moved from their hometowns to Izmir to study in a university. This process, which starts with a detachment from the family and the locality, has been conceptualized as a 'rite of passage'. These young people, as they formulate their daily lives, enter new realms of strategy and develop tactics accordingly. As they adapt to city and university life through these tactics, they experience influential encounters. The research, positioning these encounters as its centerpiece, analyses the impact of mobility and reformulation of daily life on the identity transformations of these young people. In depth interviews have been conducted with a total of 15 young people studying in 4 different universities. The participants have been chosen randomly through a snowballing technique. There has also been a participant observation, lasting more than a year, where the researcher has spent time with a multitude of young individuals in their daily life experiences. The thesis concludes that changing cities for university education has a 'productive disorienting' effect on the participants of this study, and that this results in dramatic transformations in the identities of these young people.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=X-M9ZoIuIoNTj2P7iY13ha4nPmcd0cuBATXDl9sDD-6TiVSQgb7vh8YMXV3p1NEU
https://hdl.handle.net/20.500.14365/650
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
3979-409066.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

16
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.