Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/100
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzgün, Deniz Atik-
dc.contributor.authorÇavuşoğlu, Lena-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:27:40Z-
dc.date.available2023-06-16T12:27:40Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZmHoiNbm3uVmBPysTPz-Qj9ssfmDj7HdZl3_ItCftLhJ-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/100-
dc.description.abstractÖnceden yapılan araştırmalar, moda endüstrisinin tanımladığı ideal güzellik standartlarının kadınların kendi öz değerlerini ölçmesinde bir yük oluşturduğunu vurgulamıştır. Bu yük, Kafkas görünümünün egemen olduğu moda endüstrisinde, değişik etnik, ırksal, dini veya kültürel kökenden gelen, farklı yaş gruplarında ve sosyoekonomik sınıflarda olan kadınlar için daha da artmaktadır. Bu nedenle, farklı karakteristiklere sahip kadınların moda tüketimi deneyimlerini, yeterli derecede temsil edilmeyişin sosyal ve psikolojik sonuçlarını ve moda üreticilerinin çeşitlilik konusundaki bakış açılarını araştırmak önem kazanmaktadır. Nitel bir sorgulama ile bu çalışmada moda tüketicileri ve üreticileri ile 58 adet yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakatın yanında gözlem ve ikincil araştırma teknikleri kullanılmıştır. Ayrıca, Netnografi aracılığıyla Instagram üzerinden #fashiondiversity etiketi altındaki paylaşımlar toplanarak yorumlayıcı içerik analizi yapılmıştır. Bu araştırmanın ilk teorik katkısı, moda üreticileri ve tüketicileri arasında çeşitlilik konusundaki algı farklılıklarının gösterilmesi ve daha önce literatürde göz ardı edilen çeşitlilik türlerinin eklenmesidir. İkinci katkı ise, farklı kadın tüketicilerin tüketim deneyimlerini anlamak için "sosyal sermaye" perspektifini kullanarak sanal toplulukların ve farklı moda aktörlerinin çeşitlilik veya kültürel homojenlik yönünde kurumsal düzeyde olası bir değişim için üstlendikleri rolleri sergilemesidir. Sonuç olarak bu tez, moda sektörünü daha kapsayıcı olmaya, güzellik standartlarını yeniden tanımlamaya ve çeşitli kadın gruplarının dışlanmasına yol açan uygulamalardan uzaklaştırmaya katkıda bulunmayı hedeflemiştir.en_US
dc.description.abstractPrior research has emphasized how the fashion industry creates the burden on women to measure their self-worth with the ideal standards of beauty defined by the industry. In a fashion scene dominated by Caucasian looks, this burden becomes even more substantial for women from different ethnic, racial, religious, or cultural backgrounds and women in different age groups and socioeconomic classes and with differing physical abilities, to name a few. As such, investigating the fashion consumption experiences of a diverse group of women, the social and psychological consequences of underrepresentation, and the perspectives of fashion producers on diversity becomes crucial. With a qualitative inquiry, this study employs the triangulation of data collection techniques, including 58 semi-structured, in-depth interviews with both fashion consumers and producers, observation, and secondary research, as well as interpretive analysis and content analysis through Netnography (via Instagram posts under the hashtag #fashiondiversity). The first theoretical contribution of this research is the revelation of a perception gap between fashion producers and consumers regarding what diversity means, as well as the extension of the types of diversity that were previously ignored in the literature. Second, through using the social capital framework to understand the consumption experiences of diverse consumers, the study highlights the impact of virtual communities and the role of different fashion constituents regarding a possible institutional-level change towards increased diversity or cultural homogeneity. Ultimately, through this study, I hope to contribute to a change towards increased inclusivity, a redefining the beauty standards, and the preventions of the industry from engaging in practices that lead to the exclusion of specific female groups.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectKadınlaren_US
dc.subjectWomenen_US
dc.subjectModaen_US
dc.subjectFashionen_US
dc.subjectSosyal sermayeen_US
dc.subjectSocial capitalen_US
dc.subjectTüketici algısıen_US
dc.subjectConsumer perceptionen_US
dc.subjectTüketicileren_US
dc.subjectConsumersen_US
dc.subjectÇeşitliliken_US
dc.subjectDiversityen_US
dc.subjectÜreticileren_US
dc.subjectProducersen_US
dc.titleThe hidden figures in fashion: Bridging the diversity gap between consumers and producersen_US
dc.title.alternativeModa'nın gizli yüzleri: Çeşitlilik konusunda tüketiciler ve üreticiler arasındaki algı farklılıklarının birleştirilmesien_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage231en_US
dc.institutionauthorÇavuşoğlu, Lena-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid565325en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
565325.pdf3.96 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

244
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

216
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.