Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/101
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAtik, Deniz-
dc.contributor.authorErtekin, Zeynep-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:27:41Z-
dc.date.available2023-06-16T12:27:41Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEhDGO5aA5JEmpK_a-9HeAwywePheDH_1h-mKfk4cEXjG-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/101-
dc.description.abstractEn yeni moda ürünlerini, uygun fiyata ve hızlı bir şekilde tüketiciye sunmaya dayanan hızlı moda sistemi, ekolojik ve sosyal çevre üzerinde olumsuz etkiler doğurarak sonraki nesiller için bir tehdit oluşturmaktadır. Bu tezin amacı, pazar dinamiğinin öncüsü olarak kurumsal aktörleri inceleyerek, moda sektöründe sürdürülebilir pazar oluşumuna teorik bir açıklama getirmektir. Katılımcı gözlem ve mülakat tekniklerini içeren etnografik araştırma yöntemi ile hızlı moda aktör ağındaki değişime sebep olan koşullar ve dinamikler araştırılmıştır. Ayrıca, sürdürülebilir moda uygulamaları ve firmaları ile ilgili ikincil verilerden yararlanılmıştır. Çalışma, pazardaki değişim arayışı için aktörleri harekete geçiren dinamikleri; pazarın mobilize olmasını engelleyen ve teşvik eden faktörleri ve pazar oluşumundaki değişim öncülerini anlamaya yardımcı olmaktadır. Sürdürülebilir moda aktör ağı ve pazarı, felsefi kaygılar, sosyal, ekonomik ve çevresel sonuçlar ve hızlı modanın eleştirileri sonucu oluşur. Sürdürülebilir moda pazarı, sektördeki yaygın sanat ve ticaret mantıklarını reddetmeyi değil genişletmeyi amaçlar. Kurumsal aktörlerin amaca yönelik eylemleri, pazarda yeni bir sürdürülebilir mantığın oluşumuna olanak sağlar. Çalışma, kurumsal eylemler, aktörler ve mantıklardan yararlanarak yeni pazar oluşumuna kapsamlı ve makro bir bakış açısı getirerek pazar sistem dinamiği, kurumsal teori ve aktör ağı teorilerine katkıda bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe current fashion system based on speed of availability and offering latest fashion trends at affordable prices has negative outcomes on ecological and social environment, posing a threat for future generations. The purpose of this dissertation is to provide a theoretical explanation of how a new sustainable market emerges within the context of fashion, focusing on institutional actors as the initiators of marketplace dynamics. Ethnography, with emphasis on participant observation and interviews, is used as a research method to examine the conditions in which fast fashion actor-network is subject to major translations. Secondary data on sustainable fashion practices and companies is used to support the findings. The study helps to understand the dynamics that mobilize actors to seek market change; the barriers and driving factors in market mobilization; and the initiators of change in market formation. Philosophical concerns, social, economic, and environmental consequences and criticisms of fast fashion facilitate the emergence of a sustainable fashion actor-network, leading to creation of a new market. Sustainable fashion market seeks to expand not resist the prevailing industry logics of art and commerce. Purposeful actions of institutional actors facilitate the establishment of the new "logic of sustainability." The study contributes to literature on market system dynamics, institutional theory, and actor-network theory by having a more macro perspective of market formation, focusing on institutional works, actors, and logics.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectEkolojik modaen_US
dc.subjectEco fashionen_US
dc.subjectFinansal sürdürülebilirliken_US
dc.subjectFinancial sustainabilityen_US
dc.subjectHızlı modaen_US
dc.subjectFast fashionen_US
dc.subjectModaen_US
dc.subjectFashionen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectPazarlaren_US
dc.subjectMarketsen_US
dc.subjectSosyal çevreen_US
dc.subjectSocial environmenten_US
dc.subjectSürdürülebilir çevreen_US
dc.subjectSustainable environmenten_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.titleEmergence of sustainable markets: Dynamics that mobilize actors to seek market change in fashionen_US
dc.title.alternativeSürdürülebilir pazarların oluşumu: Moda sektöründe aktörleri pazar değişimi için harekete geçiren dinamikleren_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İktisat Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage315en_US
dc.institutionauthorErtekin, Zeynep Özdamar-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid421776en_US
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.dept03.02. Business Administration-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
12.pdf2.89 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

122
checked on Aug 19, 2024

Download(s)

28
checked on Aug 19, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.