Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/104
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇangarlı, Burcu Güneri-
dc.contributor.authorGünerergin, Mert-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:27:41Z-
dc.date.available2023-06-16T12:27:41Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB6_LlUS3FlfEZ4wvfLhRX2mo18EYX7fq5Ab1lsjeTNfy8-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/104-
dc.description.abstractKıskançlık, hoşa gitmeyen fakat insan olmanın bir sonucu olan yaygın bir histir. Her kültürde bu duyguyu ifade edecek bir sözcük bulunmaktadır ve herkes bu duyguyu hissedebilecek kapasitededir. Bu nedenle kıskançlık, yıllar boyunca farklı perspektiflerden çok sayıda çalışmaya konu edilmiştir. Sosyal bilimciler kıskançlığı, memnuniyetsizlik yaratan bir kıyaslamanın sonucunda tecrübe edilen bir his olarak tanımlar. Örgütler sosyal kıyaslamalar için besleyici bir ortam sağladığından, kıskançlık konusunun yönetim bilimcilerin ilgisini çekmesi şaşırtıcı değildir. Fakat yönetim literatürü incelendiğinde, kıskançlık üzerine bütüncül bir yaklaşımın eksik olduğu sonucuna varılmaktadır. Bu eksikliği gidermek amacıyla bu tez, işyerinde kıskançlık konusuna bütünsel bir yaklaşım getirmeyi amaçlamaktadır. Bu bütünsel perspektife ulaşabilmek ve daha derin bir kavrayış edinmek için bu tezde nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Yorumlamacı bir bakış açısıyla, İzmir'de farklı sektörlerden 45 beyaz yakalı çalışanla 10 odak grubu toplantısı ve 7 derinlemesine mülakat yapılmıştır. Çalışma bulguları, "ne" ve "nasıl" sorularını yanıtlamıştır. Bulgular, bir yandan "Kıskançlığı tetikleyen, etkileyen nedir ve işyerinde hangi sonuçlara yol açar?" sorularını yanıtlamanın yanı sıra işyerinde kıskançlık konusuna bütünsel bir modelle katkıda bulunmaktadır. Öte yandan, çalışma "İşyerinde kıskançlık nasıl yönetilir?" sorusunu yanıtlayarak, uygulayıcılara, işyerinde kıskançlığın nasıl yönetileceğine ve bunun çalışanlar için bir güdüleme aracı olarak nasıl kullanılabileceğine dair önerilerde bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractEnvy is a common emotion which is unpleasant, but still a consequence of being a human. Most cultures have a word for envy and almost everyone is capable of feeling it. Thus, envy is subjected to myriad of studies in different perspectives through years. Scholars define envy as an emotion that is experienced as a consequence of an unfavorable comparison. Since organizations provide a nurturing environment for social comparison, it is not surprising that envy gets the attention of management scholars. However, best to my knowledge, there is a lack of holistic view about envy in the management literature. With this gap in mind, this dissertation aims to provide a holistic view about envy at workplace. To be able to achieve a holistic perspective and get deeper understanding about the phenomenon, this research adopts qualitative research methods. Through an interpretivist approach, 10 focus group meetings and 7 in-depth interviews are conducted with 45 white collar employees from various sectors, in İzmir, Turkey. Findings of the study answered three "what?" and one "how?" questions. On one hand, the findings answers "What triggers? What affects? And what are the outcomes of envy at workplace?", and contributes to the theory by providing a holistic model of envy at workplace. On the other hand, the findings answer the question "How to manage envy at workplace?" and make suggestions to practitioners about how to manage envy and use it as a motivational tool for their employees.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectBeyaz yakalıen_US
dc.subjectWhite collaren_US
dc.subjectKıskançlıken_US
dc.subjectJealousyen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectSosyal karşılaştırmaen_US
dc.subjectSocial comparisonen_US
dc.subjectÇalışanlaren_US
dc.subjectWorkersen_US
dc.subjectÇalışma ortamlarıen_US
dc.subjectWork environmenten_US
dc.subjectÖrgütsel davranışen_US
dc.subjectOrganizational behavioren_US
dc.titleEnvy at workplace: An exploratory studyen_US
dc.title.alternativeİş yerinde kıskançlık: Keşifsel bir çalışmaen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage217en_US
dc.institutionauthorGünerergin, Mert-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid451135en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
45.pdf2.19 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

438
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

106
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.