Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/109
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAtabay, Gülem-
dc.contributor.advisorOflaç, Bengü-
dc.contributor.authorYıldırım, Cansu-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:27:43Z-
dc.date.available2023-06-16T12:27:43Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t07KAjq1-1p-z7EhbpP5gs6NKOvyLl0uuwY_0yKoLHNt-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/109-
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı hizmet hataları ve hataların telafilerini gerçekleştiren tarafların genel müşteri memnuniyetleri ve müşterilerin yeniden satın alma niyetleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Turizm hizmet tedarik zinciri çalışmanın, düzenlendiği çevre olarak seçilmiştir çünkü bu alanda hizmet hataları hem kaçınılmaz hem de sıkça karşılaşılan durumlardır. Hizmet hataları, eğer düzeltilmezlerse, müşteri memnuniyetsizliği, negatif ağızdan ağza pazarlama ve müşteri sadakatinin azalması gibi kârın düşmesine neden olan negatif sonuçlar doğurabilir. Bu bağlamda, etkili hizmet telafileri bu gibi olumsuz sonuçları tersine çevirmenin bir yolu olduğundan, hem akademisyenler hem de uygulayıcılar için önemli bir odak noktası haline gelmiştir. Ayrıca, önceki deneyimler, beklenti oluşumunu sağlayarak müşteri memnuniyeti ve yeniden satın alma niyetleri gibi müşteri tepkilerini etkileyebilirler. Bu çalışma hizmet hataları, önceki iyi deneyimler ve hizmet telafileri gibi dinamiklerin genel müşteri memnuniyetleri ve yeniden satın alma niyetlerine etkilerini senaryo bazlı deneyler ile göstermektedir. Sonuçlar bir şirket ile önceki iyi deneyimlerin varlığının, hizmet hataları oluşması durumda tampon işlevi görmediğini ve tedarik zincirinin tarafları için pozitif sonuçları garantilemediğini göstermektedir. Ayrıca sonuçlar, bahsi geçen durumun kritik bir olay olması halinde, müşterilerin hizmet hatasının sorumluları arasındaki farkı algıladığını göstermektedir. Hatayı yapan taraf için müşterilerin genel memnuniyet düzeyi ve yeniden satın alma niyeti azalmaktadır. Benzer şekilde, telafiyi yapan taraf için müşterilerin genel memnuniyet düzeyi ve yeniden satın alma niyeti yükselmektedir. Ek olarak, hizmet hatası ve hatanın telafisi arasında, seyahat acentelerinin genel müşteri memnuniyeti ve müşterilerin yeniden satın alma niyetleri üzerine bir etkileşim gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe primary goal of the study is to explore the effect of the doer of service failure and recovery in tourism service supply chain on overall customer satisfaction and repurchase intention of diverse partners in the chain. Tourism service supply chain has been selected as the setting of this study as service failures are inevitable and also common. These failures, if not remedied, may produce negative outcomes such as customer dissatisfaction, negative word-of-mouth, and decreased customer loyalty; all of which leads to decreased profits. In that sense, developing effective service recovery policies has become another important focus for both academicians and practitioners since these policies are the way of reversing the negative outcomes caused by a failure. Prior experiences, furthermore, by forming expectations could influence responses of customers such as satisfaction and repurchase intention. By applying scenario-based experiments, this study shows the dynamics by which service failure, good prior experience, and service recovery affect overall customer satisfaction and repurchase intention. The results demonstrate that presence of good prior experience with a company does not act as a buffer, and does not guarantee positive outcomes for partners in the supply chain when a customer experiences a service failure. Furthermore, results indicate that if the criticality of an event is high, customers perceive differences between doers of the failure. Their level of overall customer satisfaction and repurchase intention for a party (i.e.travel agency) decreases if failure is executed by the same party. Similarly, their overall customer satisfaction and repurchase intention for a party increases when service recovery is provided by the same party. Additionally, there is an interaction effect between service failure and recovery on overall customer satisfaction and repurchase intention for travel agency.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmet Hatasıen_US
dc.subjectHizmet Hatasının Telafisien_US
dc.subjectVekalet Teorisien_US
dc.subjectTurizm Hizmet Tedarik Zincirien_US
dc.subjectÖnceki İyi Deneyimleren_US
dc.subjectSeyahat Acentesien_US
dc.subjectOtelen_US
dc.subjectAdalet Teorisien_US
dc.subjectService Failureen_US
dc.subjectService Recoveryen_US
dc.subjectAgency Theoryen_US
dc.subjectTourism Service Supply Chainen_US
dc.subjectGood Prior Experienceen_US
dc.subjectTravel Agencyen_US
dc.subjectHotelen_US
dc.subjectJustice Theoryen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectHizmeten_US
dc.subjectServiceen_US
dc.subjectHizmet kusuruen_US
dc.subjectService faulten_US
dc.subjectMüşteri tatminien_US
dc.subjectCustomer satisfactionen_US
dc.subjectSeyahat acentelerien_US
dc.subjectTravel agenciesen_US
dc.subjectSeyahat işletmelerien_US
dc.subjectTravel agenciesen_US
dc.subjectTedarik zincirien_US
dc.subjectSupply chainen_US
dc.subjectTedarik zinciri yönetimien_US
dc.subjectSupply chain managementen_US
dc.subjectTurizm işletmelerien_US
dc.subjectTourism businessesen_US
dc.subjectVekalet teorisien_US
dc.subjectAgency theoryen_US
dc.titleService supply chain approach for service failure and recoveryen_US
dc.title.alternativeHizmet hataları ve hataların telafileri için hizmet tedarik zinciri yaklaşımıen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage213en_US
dc.institutionauthorYıldırım, Cansu-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid414507en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept03.05. Logistics Management-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
414507.pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

280
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

38
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.