Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/116
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAlankuş, Gazihan-
dc.contributor.authorDurak, Beyza Hilal-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:27:44Z-
dc.date.available2023-06-16T12:27:44Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCC4xbM2E_TPcc9_aheMJ4YCGTv1oskNaFdfy7hDVwCpo-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/116-
dc.description.abstractÇalışma, "Konum-Buton" ve "Hız-Ekran" olarak adlandırdığımız mevcut dokunmatik tabanlı giriş yöntemlerini nokta seçim görevlerinde doğruluk ve hız açısından karşılaştırmayı ve eksik kısımları analiz etmeyi amaçlamaktadır. "İki Parmak İndirekt" ve "İki Parmak Direkt" olarak adlandırılan iki yeni giriş yöntemi önerilmiş ve ardından hepsi karşılaştırılmıştır. ISO 9241-9 testindeki çok-yönlü tıklama görevi kullanılarak bir 9.7 inç iPad Pro üzerinde değerlendirme yapılmıştır. Önerilen yöntemlerden biri olan "İki Parmak Direkt"'in, en kötü doğruluğa sahip olmasına rağmen, verim açısından mevcut yöntemlerden daha iyi olduğu gözlemlenmiştir. Bu sonuçlar mevcut yöntemlerin geliştirilebileceğini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe study aims to compare the available touch-based input methods which we called as Position-Button and Velocity-Screen, regarding accuracy and speed in point selection tasks and analyse the missing parts. Two novel input methods are proposed called Two-Finger Indirect and Two-Finger Direct, and then all of them were compared. The evaluation has been performed using multi-directional tapping task in ISO 9241-9 on a 9.7-inch iPad Pro. It has been observed that one of the proposed methods, Two-Finger Direct, is better than existing methods in terms of throughput although it also had the worst accuracy. These results indicate that existing methods can be improved.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrolen_US
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleA new touch-based input method for mobile first-person-shooter games and comparatively evaluating it using the ISO 9241-9 testen_US
dc.title.alternativeMobil birinci şahıs nişancı oyunlarında kullanılan dokunma bazlı girdi yöntemlerinin ve yeni önereceğimiz sistemin ISO 9241-9 testi kullanılarak karşılaştırılmalı olarak değerlendırılmesıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage53en_US
dc.institutionauthorDurak, Beyza Hilal-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid748169en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
177-748169.pdf11.48 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

4
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.