Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOğuz, Kaya-
dc.contributor.authorAkkanat, Mert-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:27:45Z-
dc.date.available2023-06-16T12:27:45Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCFewgKQ7NIEDeBo8kuosYmNsGpyx5tH-KYba_X22qfLU-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/120-
dc.description.abstractÇevik yazılım geliştirme uygulamaları, ortaya çıktıklarından beri birçok yazılım şirketinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Çevik ilkeler, yüz yüze iletişimin bilgiyi diğer ekip üyelerine iletmenin en iyi yolu olduğunu vurgular. Ancak 2020 yılında ortaya çıkan küresel salgın, uygulamaların yüz yüze yerine online olarak uygulanmasını zorunlu kılmıştır. Bu çalışmanın kapsamı, Çevik yazılım metodolojilerinin yazılım eğitimine etkisini analiz etmektir. Etkiyi analiz etmek için, takım proje ödevi içeren üçüncü sınıf yazılım mühendisliği kursuna Çevik yazılım yöntemleri uygulanmıştır. Dersin 2021-2022 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 15 takım oluşturan 59 öğrenci yer aldı. Bu ekiplerden ikisi, Scrum metodolojisine dayalı Çevik uygulamaların uygulanmasına katılmak için gönüllü oldu. Bu tezin amacı, iki ekibi herhangi bir Çevik uygulama uygulamamış ancak spesifikasyon, tasarım, uygulama ve test faaliyetlerinden oluşan temel kurallar içeren süreci takip eden diğer ekiplerle karşılaştırmaktır. Her iki grup arasındaki farklılıklar ile bu çalışma, Çevik uygulamaların üniversite eğitimine uygun olduğunu ortaya koymayı beklemektedir. Aşağıdaki yöntemler iki gönüllü takım üzerinde uygulanmıştır: 1. Sprint planlama toplantıları, 2. Günlük toplantılar, 3. Haftalık toplantılar, 4. Geriye dönük toplantılar 5. Eşli programlama oturumları 6. Kod inceleme oturumları Çevik yazılım geliştirme yöntemlerinin katkılarını izlemek için TPS ve GitHub günlükleri kullanılır. Ayrıca haftalık toplantı notları, ikili programlama takip formları, kod incelemelerine ilişkin yorumlar ve sprint geriye dönük dokümanları Google Drive'da ortak bir dizinde tutulmaktadır. Dönem sonunda hem çevik uygulamalara hem de çevrimiçi performanslarına odaklanan iki anket yapılmıştır ve sonuçlar incelenip Çevik uygulamaların, üniversite eğitiminde uygulanmaya uygun olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractAgile development practices have been in widespread use in many software companies since their introduction. While the principles clearly state that face-to-face communication is the best way to convey information to other team members. However, the global pandemic of 2020 has forced the practices to be applied online instead of face-to-face. The scope of this study is to analyze the effect of the Agile methodologies on software education projects. To analyze the effect, several Agile practices were applied to a junior-level software engineering course which includes a team project assignment. The course had 59 students who formed 15 teams in the Fall semester for the 2021-2022 academic year. Two of these teams have volunteered to participate in the application of Agile practices that are based on the Scrum methodology. The purpose is to compare these two teams with other teams who have not applied any Agile practices but followed the fundamental prescriptive process that is made up of specification, design, implementation, and testing activities. With the differences between both these groups, this study expects to reveal Agile practices are suitable to applying to course projects. The following practices are incorporated into the two volunteer teams: 1. Sprint planning meetings, 2. Daily meetings, 3. Weekly meetings, 4. Retrospective meetings 5. Pair programming sessions 6. Code review sessions To monitor their contributions, Task Point System and GitHub logs are used. Additionally, weekly meeting notes, pair programming tracking, comments on the reviews, and sprint retrospective documents are kept in a common directory on Google Drive. At the end of the semester, two surveys that focus on the effects of the Agile practices and performance have been conducted and the results show that the customized Agile practices are suitable to apply in university education.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrolen_US
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectBilişim teknolojileri ve yazılım dersien_US
dc.subjectInformation technology and software courseen_US
dc.titleApplication of agile software development practices in software engineering educationen_US
dc.title.alternativeYazılım mühendisliği eğitiminde çevik yazılım geliştirme uygulamalarının uygulanmasıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.institutionauthorAkkanat, Mert-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid749063en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
221-749063.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

130
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

64
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.