Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/147
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖğce, Ummahan Filiz-
dc.contributor.advisorYavan, Tülay-
dc.contributor.authorKavlakcı, Muhammet-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:27:51Z-
dc.date.available2023-06-16T12:27:51Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1NsCGp6NXaU7IoLSRATILeWSonKThCgcgTO5Qdighf2q-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/147-
dc.description.abstractÇalışma verileri, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Bilimleri Üniversitesi İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Acil Servisi'nde 16 Ocak - 19 Mart 2020 tarihleri arasında 8-17 yaş arası 84 çocuktan, Sosyo-Demografik ve Klinik Özellikler Formu, Wong-Baker Yüzler Ağrı Skalası (WBYAS), Vizüel Analog Skala (VAS), Tıbbi İşlem Korku Ölçeği (TİKÖ) ve Çocuklar için Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri (ÇDSKE) kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde Kolmogorov Smirnov testi, ortalama ve standart sapma değerleri, bağımsız gruplarda t testi, Mann Whitney U testi, Ki-kare testi, bağımlı gruplarda t testi, Wilcoxon testi ve tekrarlı ölçümlerde çok yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Dijital oyun oynayan çocukların sütur atma işlemi sırasında WBYAS ve VAS ağrı puan ortalamalarının, kontrol grubuna göre daha düşük olduğu bulunmuştur. Girişim ve kontrol gruplarının, işlem sırasında hem WBYAS hem de VAS ağrı puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmıştır (p<0.01). Sütur atma işlemi sonrasında girişim grubundaki çocukların, kontrol grubundaki çocuklara göre daha az ağrı, korku ve anksiyete yaşadıkları bulunmuştur (p<0.01). Sonuç olarak, sütur atma işlemi öncesi ve sırasında uygulanan dijital oyun oynatma yönteminin çocuklarda ağrı, korku ve anksiyeteyi azaltmada etkili olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractData of the study was obtained from 84 children between the ages of 8-17 in the Pediatric Emergency Service of the Health Sciences University Izmir Tepecik Training and Research Hospital between 16 January and 19 March 2020, using the Socio-Demographic and Clinical Characteristics Form, the Wong-Baker Faces Pain Scale (WBYAS), the Visual Analogue Scale (VAS), the Medical Procedure Fear Scale (TIKO), and the State-Trait Anxiety Inventory for Children (CDSKE). The analysis of the data involved the following: Kolmogorov Smirnov test, mean and standard deviation values, independent groups t test, Mann Whitney U test, Chi-square test, dependent groups t test, Wilcoxon test and multi-directional variance analysis in repeated measures. It was found that, for children undergoing the suturing process, the mean pain scores of WBYAS and VAS were lower for those who played digital games compared to the control group. A statistically significant difference was found between the intervention and control groups in terms of both WBYAS and VAS pain scores during the procedure (p<0.01). It was determined that the children in the study group had lower scores than those in the control group for pain, fear and anxiety after the procedure (p<0.01). In conclusion, the digital game playing method applied before and during the suture procedure was found to be effective in reducing children's pain, fear and anxiety levels.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectÇocuk Cerrahisien_US
dc.subjectPediatric Surgeryen_US
dc.subjectAnksiyeteen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectAğrıen_US
dc.subjectPainen_US
dc.subjectBilgisayar oyunlarıen_US
dc.subjectComputer gamesen_US
dc.subjectKorkuen_US
dc.subjectFearen_US
dc.subjectSayısal oyunlaren_US
dc.subjectDigital gamesen_US
dc.subjectSütür tekniklerien_US
dc.subjectSuture techniquesen_US
dc.subjectSütürleren_US
dc.subjectSuturesen_US
dc.subjectÇocuklaren_US
dc.subjectChildrenen_US
dc.titleDijital oyun oynamanın çocuklarda sütur atma sırasındaki ağrı, korku ve anksiyete düzeylerine etkisi: Randomize kontrollü çalışmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of digital playing on the pain, fear and anxiety levels during suture in children: Randomized controlled studyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage93en_US
dc.institutionauthorKavlakcı, Muhammet-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid649282en_US
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
1470.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

610
checked on Oct 7, 2024

Download(s)

334
checked on Oct 7, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.