Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/196
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEryar, Sıtkı Değer-
dc.contributor.authorEgeli, Aslı-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:04Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:04Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-TE10egXYaQdHSKh6-B3dE_nOZd0_6lu3QaOyKT2k_p2-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/196-
dc.description.abstractGloballeşme ve teknolojik gelişmeler, finansal araçların çeşitliliğini ve ulaşılabilirliğini artırmıştır. Bireylerin doğru kararlar verebilmesi için finansal okuryazarlığa sahip olması gerekir. Finansal okuryazarlık, finansal araçlar hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgiyi etkin şekilde kullanabilmek olarak ifade edilebilir. Bireylerin finansal kararlar verirken en verimli alternatifi seçmeleri finansal okuryazarlık düzeyleri ile ilgilidir. Bireylerin finansal okuryazarlık düzeylerinin artması bütçelerine ve ülke ekonomilerine olumlu katkı sağlamaktadır. Bu sebepten, üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık seviyesinin incelenmesi önemlidir. Üniversite öğrencileri yakın gelecekte kendi bütçelerini yönetecek ve yaşadıkları toplumun ekonomik koşullarını etkileyecek olan bireylerdir. Bu sebepten, çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık seviyesini belirleyip, finansal okuryazarlık seviyelerine etki eden demografik özellikleri incelemektir. Ayrıca finansal okuryazarlık seviyeleri ile bütçeleme davranışlarının arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu çalışma bir anket araştırmasıdır ve 391 üniversite öğrencisine anket uygulanmıştır. Anket verileri SPSS programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin finansal okuryazarlık seviyeleri ile cinsiyet, sınıf, staj deneyimi, finans derslerini seçme durumu, finansal etkinliklere katılma ve bütçeleme davranışı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Erkek öğrencilerin finansal okuryazarlık seviyeleri kadın öğrencilerden yüksek olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractGlobalization and technological developments have increased the variety and accessibility of financial instruments. Individuals must have financial literacy to make the right decisions. Financial literacy can be expressed as having knowledge about financial instruments and being able to use this information effectively. Individuals' choosing the most efficient alternative while making financial decisions is related to their financial literacy level. Increasing the financial literacy level of individuals contributes positively to their budgets and country economies. For this reason, it is important to investigate the financial literacy level of university students. University students the individuals who will manage their own budgets soon and affect the economic conditions the society which they live. For this reason, the aim of the study is to determine the financial literacy level of university students and to investigate the demographic characteristics that affect their financial literacy levels. It is also aimed to determine the relationship between the financial literacy levels of university students and their budgeting behavior. This study is a survey study, and a survey was applied to 391 university students. The survey data were analyzed in the SPSS program. As a result of the research, a statistically significant relationship was found between students' financial literacy levels and gender, class, internship experience, choice of finance courses, participation in financial activities and budgeting behavior. It was determined that male students' financial literacy levels are higher than female students.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomien_US
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectMaliyeen_US
dc.subjectFinanceen_US
dc.subjectBütçelemeen_US
dc.subjectBudgetingen_US
dc.subjectDemografik özellikleren_US
dc.subjectDemographic characteristicsen_US
dc.subjectFinansen_US
dc.subjectFinanceen_US
dc.subjectFinansal eğitimen_US
dc.subjectFinancial educationen_US
dc.subjectFinansal okuryazarlıken_US
dc.subjectFinancial literacyen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.titleInvestigation of financial literacy: A case study of university studentsen_US
dc.title.alternativeFinansal okuryazarlık üzerine inceleme: Üniversite öğrencileri üzerine bir vaka çalışmasıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Finansal İktisat Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.institutionauthorEgeli, Aslı-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid667673en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
196.pdf915.18 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

160
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

54
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.