Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/198
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEryar, Sıtkı Değer-
dc.contributor.authorEkmekcibaşı, Cansu-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:04Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:04Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QrzyyhDQuMvpP5BV9qzzdxseFIr6xOx5jTdL_bU-xKyR-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/198-
dc.description.abstract2019 yılının sonlarında Çin'de ortaya çıkıp kısa sürede tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 hastalığı tüm insanlığı derinden etkilemiştir. Kendilerinin ve çevrelerinin sağlığı konusunda endişe hissetmeye başlayan tüketicilerin öncelikleri değişmiştir. Alınan sosyal mesafe tedbirleri ve geçici süre ile kapanan işletmeler sonucu yeme-içme, gezme ve sosyalleşme anlayışı mecburen değişmek durumunda kalmıştır. Sosyal hayatın bu denli değişmesi tüketici alışkanlıklarının da evrilmesine sebep olmuştur. Çalışmamızın amacı tüketici alışkanlıklarında yaşanan bu değişikliğin kalıcı olup olmadığını anlamaya yöneliktir. Bu çalışma bir anket araştırmasıdır ve 172 gönüllüye anket uygulanmıştır. Anket verileri SPSS programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda eğitim seviyesi ile ev dışı harcamalar, ev temizliği ve kişisel gelişim ve hobi harcamalarının azalması arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Gelir seviyesi, ev temizliği harcamaları ve kişisel gelişim harcamalarının azalmasında anlamlı bir değişkendir. Cinsiyet ile kişisel bakım harcamaları arasında yine anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. Tüm harcama kategorilerin Covid-19 sürecinden negatif etkilendiği görülmekte olup harcamalarının azalmasının ardındaki ana etken ise hastalık korkusudur. Her ne kadar sağlık endişesi hissedenlerin sayısı fazla olsa da artık bazı harcamalarını gerekli görmeyen veya başka şekillerde elde atmaya başlayan kişilerin sayısı da yadsınamayacak kadar fazladır. Aşılanmanın tamamlanması ile talebin de hızlanması beklenmektedir fakat bu hızlanma tüm sektörlerde aynı hızda olmayacaktır. Kişisel bakım ve turizm gibi diğer sektörlere göre daha yavaş toparlanacak sektörler için de önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractCovid-19, which appeared in China in late 2019 and soon took over the world, has affected all humanity deeply. The priorities of consumers have changed. The concept of eating, drinking, traveling, and socializing has been forced to change as a result of social distance measures and temporary business closure. The change in social life has also led to the evolution of consumer habits. The purpose of our work is to understand whether this change in consumer habits is permanent. This study is based on a survey with 172 volunteers. Survey data have been analyzed in the SPSS program. The research found a significant relationship between the level of education and decrease in external spending, auxiliary expenditure, personal development, and hobby spending. Income is a meaningful variable in the reduction of household cleaning expenses and personal development expenses. There is another meaningful relationship between gender and personal care expenditures. All spending categories are seen to be negatively affected by the Covid-19 period, and the main factor behind the reduction in spending is disease fear. Although the number of people who feel health concerns is high, there are now too many people who do not consider some expenditures necessary or start to acquire them in other ways. The completion of the vaccination is expected to accelerate the demand, but this acceleration will not be the same in all sectors. Recommendations have also been made for sectors that will recover more slowly than other sectors such as personal care and tourism.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectTüketici Tercihlerien_US
dc.subjectDemografik Özellikleren_US
dc.subjectPsikolojik Etmenleren_US
dc.subjectTüketim Değişikliklerien_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.subjectDemographic and Psychological Featuresen_US
dc.subjectConsumption Changesen_US
dc.subjectEkonomien_US
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectCOVID 19en_US
dc.subjectCOVID 19en_US
dc.subjectSosyodemografik özellikleren_US
dc.subjectSocio-demographic characteristicsen_US
dc.titleThe impact of Covid-19 on consumer preferences: Does it have a permanent effect? A case study from Turkeyen_US
dc.title.alternativeCovid-19'un tüketici tercihleri üzerine etkisi: Kalıcı bir etkisi var mı? Türkiye üzerine bir vaka çalışmasıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Finansal İktisat Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage78en_US
dc.institutionauthorEkmekcibaşı, Cansu-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid692103en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
198.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

88
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

22
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.