Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/200
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTürkel, Selin-
dc.contributor.authorServisoğlu, Tuğçe Nomanoğlu-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:05Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:05Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QopRWxZLgHu8AleC4NsYjPfQo9561C5o5Fb1Z-FoXU7N-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/200-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İzmir'de bulunan özel hastanelerin çevrimiçi sağlık iletişimi araçları olan websiteleri ve sosyal medya hesaplarının diyalojik iletişim teorisi çerçevesinde araştırılmasıdır. Diyalojik iletişim teorisi, kurumlar ve hedef kitleleri arasında iki yönlü, simetrik bir iletişim ile etkileşim içerisinde diyalog temelli bir ilişki kurulabilmesi fikriyle şekillenmektedir. Araştırmada, hastane web sitelerinin ve sosyal medya hesaplarının özelliklerinin içerik analizi yöntemiyle diyalojik iletişim kapasiteleriölçülmüştür(TaylorveKent,1998). Buçalışmadakapsamında,İzmir'de bulunan, Sağlık Bakanlığı'na kayıtlı ve genel tedavi sunan 20 özel hastanenin websiteleri ve Facebook, Twitter, İnstagram sosyal medya hesapları araştırma birimi olarak belirlenmiştir. Diyalojik iletişim teorisi çerçevesinde her bir iletişim aracının önceki araştırmamalardan örneklendirilmiş ölçeklerle içerik analizi yapılmış ve sonuçları bakımından hastanelerin iletişim kanallarının diyalojik iletişim kapasiteleri ve görünümleri değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, hastanelerin halka ilişkiler faaliyetleri bağlamında kurum ve kurumun iletişimde olduğu kitlelerle çevrimiçi sağlık iletişiminin diyalojik olup olmadığı incelenmiştir. Hastanelerin web sitelerini ve sosyal medya hesaplarını diyalojik olarak kullanmadıklarını, bunun yerine bilgi sağlama ve tanıtım faaliyetleri için kullandıkları saptanmıştır. Hastane web sitelerindeki etkileşimsel araçlar diyalog temelli bir ilişki kurmak yerine hastane tanıtımı, doktorlar ve servisler hakkında bilgi paylaşımı, duyurum, çevrimiçi sandevu ve sonuç alma ve hastalıklar hakkında bilgilendirme gibi işlemler için kullanılmaktadır. Bulguların analizleri değerlendirilmiş ve online araçlar aracılığıyla diyalojik bir iletişim kurulabilmesi için araştırma önerileri örneklerle birlikte paylaşılmıştır. Dijital iletişimin hızlı değişmesi, araçların dönüşmesi ve / veya kurumların çevrimiçi hesaplarının kullanım durumlarını değiştirmesi verilerin sınırlı bir zaman için geçerli olduğunu göstermesi açısından geçerlilik ölçütü araştırma sınırlılıkları içerisinde yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is researching the dialogic communication presence of online health communication channels of private-owned general hospitals in Izmir, Turkey depends upon the previous literature. Dialogic communication theory is based upon the opinion of possibility of relational interaction establishment between organizations and their publics within the two-way symmetrical communication. The research is applied with the evaluation of dialogic communication capacities of qualifications on organizational websites and social media accounts according to the dialogic principles (Taylor and Kent, 1998). Transition from Web 1.0 to Web 2.0 enabled the dialogic communication searches for social media (Kent and Li, 2020; Taylor and Kent, 2014). In this research, the research unit has been defined as the websites and social media accounts -Facebook, Twitter, and Instagram- of 20 private- owned general hospitals in İzmir. As a result, websites and social media accounts are found that they are not used dialogically by the hospitals, instead those online tools are used for providing health information to publics and for organizational promotion without feedback loop. The interactive contents on websites as such making an appointment and retrieving test results are facilitated for the digitalization of the processes rather than dialogue. The suggestions and recommendation for future researches are explained after findings are discussed. Because of the rapid changes on technologies and tools and the arbitrary nature of reversibility of contents brought some restrictions. This research study is restricted in terms of validity and accuracy depending upon the temporariness of online data provided by the online tools.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectonline sağlık iletişimien_US
dc.subjectdiyalojik iletişimen_US
dc.subjectWebsiteen_US
dc.subjectsosyal medyaen_US
dc.subjecthastaneen_US
dc.subjectİzmir.en_US
dc.subjectonline health communicationen_US
dc.subjectdialogic communicationen_US
dc.subjectwebsiteen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjecthospitalen_US
dc.subjectIzmir.en_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectDiyalojik iletişimen_US
dc.subjectDialogic communicationen_US
dc.subjectHastaneler-özelen_US
dc.subjectHospitals-privateen_US
dc.subjectSağlık iletişimien_US
dc.subjectHealth communicationen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectWeb sitelerien_US
dc.subjectWeb sitesen_US
dc.subjectİzmiren_US
dc.subjectIzmiren_US
dc.titleDialogic communication presence of websites and social media accounts of private hospitals in İzmir: A descriptive researchen_US
dc.title.alternativeİzmir'deki özel hastane websiteleri ve sosyal medya hesaplarının diyalojik iletişim görünümü: Betimleyici bir araştırmaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage287en_US
dc.institutionauthorServisoğlu, Tuğçe Nomanoğlu-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid697573en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
200.pdf3.37 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

166
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

142
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.