Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/201
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTürkel, Selin-
dc.contributor.authorPeker, Sena-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:05Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:05Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiF4KmkikZ0cnJb3yeSL8iLNsR0n4JmMFPEu4q9ch7-8x-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/201-
dc.description.abstractBu proje, marka iletişiminde kişiselleştirilmiş mesajlara maruz kalan bireylerin duyduğu mahremiyet endişesi ile Beş Büyük Kişilik Özelliği arasında herhangi bir ilişki olup olmadığını ortaya koymaya çalışmaktadır. Senaryo modeli ile yürütülecek araştırmada SMS formatında hazırlanan kişiselleştirilmiş marka mesajlarının, şahsa özel bilgi ifşasına yol açacağı, dolayısıyla da tüketicilerin mahremiyet endişesini artıracağı varsayılmaktadır. Senaryolardaki duruma maruz bırakılacak katılımcıların korku duyguları da ölçülmüştür. Katılımcılardan, kişiselleştirilmiş kısa mesajlardaki bilgi ifşasının, iletiye ve markaya karşı tutum ve düşüncelerini belirtmeleri istenmiştir. Bilgi ifşası halinde, mahremiyet endişesi duyup duymamaya ilişkin nedenleri içeren açık uçlu ifadeler anlamsal ağ analizine tabi tutulmuştur. Ayrıca, katılımcıların söz konusu senaryoda geçen bilgi ifşası durumunu yaşamaları halinde, ağızdan ağıza iletişim niyetleri de ölçülmüştür. Araştırmanın sonucu aşağıdakileri göstermektedir: Araştırmanın sonucu şu şekildedir: Senaryoda yaşanan olayın gerçek olduğu varsayıldığında yaşanan korku, nevrotiklik kişilik özelliğine göre değişmektedir. Çalışmada, nevrotik bireylerin yaşadıkları deneyimi ağızdan ağıza iletişim yoluyla aktaracağı sonucuna da ulaşılmıştır. Ancak, çalışmada nevrotik bireylerin, bilgi ifşası halinde markaya yönelik tutumlarındaki değişiklikleri bağlamında anlamlı bir bulguya ulaşılmamıştır. Literatürde, ağızdan ağıza iletişim niyetinin ve markaya yönelik tutumun kişilik özelliklerine göre değerlendirildiği, kısıtlı sayıda makale bulunmaktadır. Çalışmanın literatürdeki boşluğu doldurabileceği düşünülmektedir. Öte yandan çalışmada, kişisel marka mesajlarına maruz kalan bireylerin ağızdan ağıza pazarlama eğilimleri de ölçüleceğinden farklı bir katkı daha sağlayacağı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to reveal whether there is any relationship between the privacy concerns of individuals exposed to personalized brand messages and the Big Five Personality Traits. It is predicted that personalized brand messages provided in SMS format that contains disclosure of personal information in the research to be undertaken using the scenario model, will increase consumer privacy concerns. The fear emotions of the participants exposed to the situation in the scenarios are also measured. Participants were asked to indicate their attitudes and opinions about the information disclosure in personalized text messages, the message, the brand. In case information disclosure, open-ended statements including reasons for privacy concerns were subjected to semantic network analysis. Moreover, if participants encountered the scenario's information disclosure situation, their intentions for word-of-mouth sharing were also evaluated. The result of the research is as follows: When the event experienced in the scenario is assumed to be real, the fear experienced varies according to the neuroticism personality trait. According to the study's findings, people with neuroticism would share their experiences through word-of-mouth. However, the study revealed no significant evidence that the information disclosure changed the attitudes of neurotic people toward the brand. In the literature, there are a limited number of articles in which word of mouth communication intention and attitude towards the brand are evaluated according to personality types. The study is supposed to fill the gap in the literature. Besides, since the word-of-mouth marketing tendencies of individuals exposed to personal brand messages will also be measured, it can be said that it will make a different contribution to the literature.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectBeş faktör kişilik modelien_US
dc.subjectFive factor personality modelen_US
dc.subjectElektronik ağızdan ağıza iletişimen_US
dc.subjectElectronic word of mouthen_US
dc.subjectÇevrimiçi mahremiyeten_US
dc.subjectOnline privacyen_US
dc.titleThe relationship between privacy concerns and personality traits in marketing communication: An analysis through personalized brand messagesen_US
dc.title.alternativePazarlama iletişiminde mahremiyet endişesi ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki: Kişiselleştirilmiş marka mesajları üzerinden bir analizen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage124en_US
dc.institutionauthorPeker, Sena-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid767005en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
201.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

210
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

98
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.