Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/204
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKip, Sema-
dc.contributor.authorÖztürk, Burcu-
dc.contributor.authorKip, Sema-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:06Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:06Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYaUi7aPDtfWkuw8WxIitdSWb7G5XW_f0XFPau4d_oopK-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/204-
dc.description.abstractDeneyimsel pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekerek onların kalplerinde ve düşüncelerinde pazarlanan ürünlerle ilgili olumlu bir izlenim bırakmayı amaçlayan bir pazarlama kavramıdır. Güçlü ilişkiler, marka savunucusu olma ve rakiplerin baskısına rağmen başka bir markaya geçmeme şeklinde ifade edilen marka sadakatini beraberinde getirir. Gelişen teknolojiler ve pazarlama iletişimi araçları, markalara tüketicilerinin duyularına, hislerine, düşüncelerine, davranışlarına ve ilişkilerine hitap eden deneyimler sunma fırsatı sağlamaktadır. Benzersiz deneyimler markaların rekabette öne çıkmasını ve sadık müşteriler yaratmasını sağlamaktadır. Bu çalışma, Sephora perakende markasının Türkiye'deki deneyimsel pazarlama faaliyetlerini Schmitt'in stratejik deneyim modüllerine göre araştırmayı ve Sephora'dan sıklıkla alışveriş yapan 18-45 yaş arası 22 kadın örneklemle derinlemesine görüşmeler yaparak bu faaliyetlerin marka sadakati üzerindeki etkisini keşfetmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın sonuçları, Türkiye'deki Sephora tüketicilerinin Schmitt'in stratejik deneyimsel modüllerine göre deneyimsel pazarlamada en çok duyular ve hislerden etkilendiğini göstermektedir. Türkiye'deki Sephora tüketicileri online alışverişe aşina olmalarına rağmen dijital deneyimsel pazarlama faaliyetlerinden haberdar değildir. Bu araştırma, marka sadakatini artırmak için deneyimsel pazarlama yöntemlerini kullanmak isteyen markalar için çıkarımlar içermektedir. Bulgular, deneyimsel pazarlama faaliyetlerinin müşteri memnuniyeti üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu ve bunun da marka sadakatini büyük ölçüde etkilediğini göstermektedir. Ayrıca bu araştırma, marka sadakatini güçlendirmek için deneyimsel pazarlama yöntemlerini kullanmak isteyen markalar için çıkarımlar içermektedir. Deneyimsel pazarlamanın duygusal ve duyusal boyutlarının müşterilerin kozmetik ve kişisel bakım ürünleri deneyiminde en önemli boyutlar olarak ortaya çıktığı görülmektedir.en_US
dc.description.abstractExperiential marketing is a marketing concept that aims to leave a favourable impression on the hearts and minds of consumers by catching their attention. Strong relationships bring brand loyalty, which is expressed as becoming brand advocate, and not switching to another brand despite the pressure of the competitors. Developing technologies and marketing communication tools provide brands with opportunities to offer experiences addressing the senses, feelings, opinions, behaviours, and relationships of their consumers. Unique experiences enable brands to stand out from the competition and create loyal customers. This study aims to explore the experiential marketing activities of the Sephora retail brand in Turkey from the perspective of Schmitt's strategies experience modules and discover their effect on brand loyalty with in-depth interviews of a sample of 22 women, aged 18–45 years old, who shop at Sephora frequently. Results of the study indicate that Sephora consumers in Turkey are mostly affected by senses and feelings in experiential marketing according to Schmitt's strategic experience modules. Sephora consumers in Turkey are not aware of digital experiential marketing opportunities, although they are familiar with online shopping. This research has implications for brands that want to use experiential marketing methods to increase their brand loyalty. The findings show that experiential marketing activities have a great impact on customer satisfaction, which in turn has a strong impact on brand loyalty. It can be said that the feel and sense dimensions of experiential marketing emerged as the most significant dimensions in the cosmetic and personal care of customers.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimlerien_US
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleEffects of traditional and digital experiential marketing on brand loyalty: A Research on sephora branden_US
dc.title.alternativeGelenekselden dijitale deneyimsel pazarlamanın marka bağlılığına etkisi: Sephora markası üzerine bir araştırmaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.institutionauthorÖztürk, Burcu-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid754184en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept04.03. Public Relations and Advertising-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
204.pdf865.82 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

7,870
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

4,012
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.