Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/217
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorErtekin, Zeynep Özdamar-
dc.contributor.authorDilek, Pınar Özkılıç-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:11Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:11Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-e1q4Ca6QOn9nzH3wBljdpMzZ3pL-_-ln89OKwpHuJ9a-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/217-
dc.description.abstractBu çalışma, tüketicilerin çevrimiçi aktivizme katılma motivasyonları ve duyguları hakkında içgörü elde etmeyi ve markalar tarafından uygulanan dijital aktivizm kampanyalarının tüketiciler üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, tüketicilerin dijital aktivizme nasıl katıldıklarını, aktivist eylemlere katılma motivasyonlarını ve duygularını, markaların başlattığı aktivist hareketleri ve uygulamaları nasıl algıladıklarını yanıtlamayı hedefler. Tüketicilerin duygu ve motivasyonlarını daha iyi anlamak için nitel araştırma yöntemi uygulanmış ve 17 yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakat yapılmıştır. Görüşmeler sırasında projektif teknikler kullanılmış ve katılımcılara, markaların aktivist kampanya örnekleri gösterilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin dijital aktivizme katılma motivasyonları, sosyal sorunlara karşı hissettikleri sorumluluk ve görev bilinci, güncel kalma arzusu ve eğlence kategorileri altında gruplanır. Dijital aktivizme katılırken tüketicilerin hissettikleri duygular, tatmin, korku, endişe ve umuttur. Araştırma ayrıca, tüketicilerin aktivist kampanyaları başarılı bulması için markaların dikkat etmesi gereken kriterler konusunda ışık tutar. Global kampanyaları farklı ülkelerde uyarlarken markaların dil engeline dikkat etmesi gerekir. Markaların siyasi ve toplumsal baskılardan arınarak bir konuyu desteklemesi tüketiciler tarafından daha samimi ve inandırıcı bulunmaktadır. Markanın toplumda değer gören bir konu hakkında sessiz kalması durumunda tüketiciler tarafından linç edilmemesi için o konuya neden destek vermediğini tüketiciye açıklaması gerekmektedir. Toplumsal veya hassas sorunlar kampanya konusu olacaksa, eğlence odaklı bir yaklaşım tercih edilmemelidir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to gain an understanding of the motivations and feelings of consumers when participating in online activism and to examine the effects of digital activism campaigns implemented by brands. In this regard, the research seeks to answer how consumers are participating in digital activism and their motivations in participating in digital activist movements; the feelings of consumers with regards to digital activism and consumer engagement; and how consumers perceive activist movements and practices initiated by brands. To gain a deeper understanding of the consumers' feelings and motivations, a qualitative approach is carried out and 17 semi-structured in-depth interviews were conducted. Projective techniques were used during the interviews and examples of activist campaigns of brands were shown to the participants, which enabled to gain a deeper insight of the consumer. According to the findings, the motivations of the consumers are sense of responsibility and duty they feel towards social problems, the desire to stay up-to-date and entertainment. The feelings associated with digital activism are gratification, fear, feeling of concern and hope. The findings have further implications and suggestions for brands to have effective activist campaigns such as: paying attention to language barrier when adapting global campaigns in different countries; defending the cause they believe in despite political and social pressures; explaining the reasoning when they do not support a social cause, not to be lynched by consumers; and not choosing an entertainment-oriented approach when addressing social and sensitive issues.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketici Aktivizmien_US
dc.subjectMarka Aktivizmien_US
dc.subjectTüketici Motivasyonuen_US
dc.subjectDijitalleşmeen_US
dc.subjectConsumer Activismen_US
dc.subjectBrand Activismen_US
dc.subjectConsumer Motivationen_US
dc.subjectDigitalizationen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectAktivizmen_US
dc.subjectActivismen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectSayısallaştırmaen_US
dc.subjectDigitizationen_US
dc.subjectTüketici aktivizmien_US
dc.subjectConsumer activismen_US
dc.subjectTüketicileren_US
dc.subjectConsumersen_US
dc.subjectTüketim duygularıen_US
dc.subjectConsumption emotionsen_US
dc.subjectÇevrimiçi tüketici yorumlarıen_US
dc.subjectOnline consumer reviewsen_US
dc.titleDigitalization and consumer activism: Underlying motives and feelings of consumers and implications for brands [Master Thesis]en_US
dc.title.alternativeDijitalleşme ve tüketici aktivizmi: Tüketicilerin motivasyonları ve duyguları ve markalar için sonuçları [Master Thesis]en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.institutionauthorDilek, Pınar Özkılıç-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid667288en_US
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
217.pdf2.1 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

234
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

94
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.