Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/220
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGürkaynak, Nilgün-
dc.contributor.authorAvcı, Müjgan Gözde-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:12Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:12Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5SgvlggxLAVmEQaTo7xWB5mJvxQ0jcPSCBqYL4Kr2QvvJm8z7h-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/220-
dc.description.abstractTarihte mal takası ile başlayan alışveriş, günümüzde paraya dokunmadan dijital ortama aktarılan sayısal veriler ile yapılmaya başlanmıştır. Dijital pazarlama ile müşteri ve firma arasında iletişim ve etkileşim kurularak sanal bir ortam yaratılmıştır. Bu sanal ortamın sosyal medya ayağı da oldukça büyük bir etkiye sahip olmuştur. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, sosyal medyanın online market alışverişi üzerindeki etkilerini ve internetten alışveriş yapan market alışverişçilerinin üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Çalışma, online anket yoluyla 537 online market alışverişi yapan katılımcı ile yapılmıştır. Elde Edilen veriler SPSS (21) programında T testi, Anova, basit doğrusal regresyon analizi ve korelasyon analizleriyle hipotezler sınanmıştır. Araştırma sonucunda sosyal medya tutumlarının cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Fakat online market alışverişine yönelik tutumlar ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Gıda tüketicilerinin sosyal medya tutumları ile online alışverişe karşı tutumlarının yaş, eğitim durumu, çalışma durumu, meslek, internette sıklıkla yapılan aktivite ve günlük sosyal medya kullanım süresi değişkenlerinde anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sosyal medya kullanımı ölçeği toplam puanı ve alt boyutlarında, online alışverişe yönelik tutum toplam puanı ve alt boyutları arasında ve ayrıca satın alma niyeti arasında yüksek ve pozitif yönlü bir ilişki saptanmıştır. Sosyal medya kullanımının, online alışverişe yönelik tutumu anlamlı bir şekilde yordadığı (R=,728; R2= ,530; p<.000) belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda sosyal medya kullanımının online market alışverişine yönelik tutumu ve satın alma niyetinin olumlu etkilediği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractShopping, which started with the exchange of goods in history, has started to be done with digital data transferred to the digital environment without touching the money today. With digital marketing, a virtual environment has been created by establishing communication and interaction between the customer and the company. The social media leg of this virtual environment has also had a great impact. In this direction, the aim of the study is to investigate the effects of social media on online grocery shopping and its effects on online grocery shoppers. The study was conducted with 537 grocery shoppers through an online survey. The obtained data were tested in SPSS (21) program with T test, Anova, simple linear regression analysis and correlation analysis. As a result of the research, it was seen that social media attitudes did not show a significant difference according to gender. However, there was a significant difference between the attitudes towards online grocery shopping and the gender variable. There was a significant difference between the social media attitudes of grocery shoppers and their attitudes towards online shopping in the variables of age, education status, employment status, occupation, frequent activities on the internet and daily use of social media. A high and positive relationship was found between the total score and sub-dimensions of the social media use scale, the total score and sub-dimensions of attitude towards online shopping, and also between purchase intention. It was determined that the use of social media significantly predicted the attitude towards online shopping (R=.728; R2= .530; p<.000). In line with these results obtained from the study, it has been seen that the use of social media has a positive effect on the attitude towards online grocery shopping and purchase intention.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEffects of social media on online grocery shoppingen_US
dc.title.alternativeSosyal medyanın çevrimiçi market alışverişine etkilerien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.institutionauthorAvcı, Müjgan Gözde-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid704307en_US
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
220.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

220
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

428
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.