Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/221
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGürkaynak, Nilgün-
dc.contributor.authorİpekoğlu, Ece-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:12Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:12Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92Qg_JxTivPJ6UC_hfrDbA-hFMsN7Lf1DpG9fgxn8qFQn6-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/221-
dc.description.abstractSosyal medya kullanımı, insanların günlük yaşamının önemli bir parçasıdır ve pazarlamayı geleneksel pazarlamadan daha dijital bir pazarlama stratejisine yönlendirmektedir. Etkili bir dijital strateji olarak, influencer pazarlama, fikirleri kitlelere ulaştırma potansiyeli ile sosyal medyada yeni kanaat önderleri olan "influencerları" kullanır. Sosyal medyadaki bu kişiler, karar verirken tüketiciler için oldukça çekicidir. Önceki araştırmalar, etkileyici pazarlamanın sıradan tüketiciler için nasıl kullanıldığını vurgulamıştı. Bu araştırma teorik katkısını, sosyal bir kurgu olarak içgüdüsel bir süreç olarak pazarlama ve anneliği sosyal medyada bir araya getirerek yapmaktadır. Bu bağlamda Instamom olarak adlandırılan anne influencerlar, takipçilerine "ideal annelik"i empoze ederek ve satın alma karar sürecini etkileyerek etki sahibi olmaktadırlar. Bu iki etki ışığında, bu tezin temel amacı, Instamoms bağlamında anneliğin temsilini ve Instamoms'un takipçilerinin satın alma kararı üzerindeki etkisini anlamaktır. Annelerin duygu, düşünce ve algılarının daha derinlemesine anlaşılmasını amaçlayarak, tüketici odaklı bir yaklaşımla, 30 derinlemesine görüşme, 5 uzman görüşmesi ve Instamoms sayfalarında nitel içerik analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, tüketici kültürünün çeşitli alanlarına katkı sağlayan Instamoms, anneliğin temsili ve satın alma karar sürecinde takipçi anneler üzerinde yadsınamaz bir etkiye sahiptir. Önceki literatürdeki eleştirilerle ilgili olarak, alıcı karar süreci için alternatif bir model sunulmakta ve pazarlama ve toplumsal çıkarımlar araştırılmaktadır.en_US
dc.description.abstractSocial media usage is an essential part of peoples' everyday life, leading marketing from traditional marketing towards a more digital marketing strategy. As an effective digital strategy, influencer marketing use "influencers", new opinion leaders, on social media with their potential to deliver the ideas to masses. These people on social media are very attractive for consumers when making decisions. Prior research has emphasized how the influencer marketing is used for ordinary consumers. This research makes its theoretical contribution by combining marketing and the motherhood as a social construct as an instinctive process, in social media. Within this context, mother influencers, referred as Instamoms, have impact on their followers by imposing them to "ideal motherhood" and affecting their buyer decision process. In the light of these two impacts, the primary purpose of this thesis is to understand the representation of motherhood in the context of Instamoms, and the impact of Instamoms on the buyer decision of their followers. With a consumer centric approach, 30 in-depth interviews, 5 expert interviews, and qualitative content analysis on Instamoms'pages were conducted, aiming to gaining a deeper understanding of the feelings, thoughts, and perceptions of the mothers. In the light of the findings, Instamoms have an undeniable impact the representation of motherhood and the buyer decision process on the follower mothers, which contribute to various fields of consumer culture. With regard to the critiques on previous literature, an alternative model for buyer decision process is presented, and marketing and societal implications are explored.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectNüfuz pazarlamasıen_US
dc.subjectInfluencer marketingen_US
dc.titleExploring the effect of social media influencers on buyer decision process in context of insta-momsen_US
dc.title.alternativeInstagram anneleri bağlamında sosyal medya fenomenlerinin tüketici karar alma sürecine etkileri üzerine incelemeen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage230en_US
dc.institutionauthorİpekoğlu, Ece-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid695091en_US
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
221.pdf4.46 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

472
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

518
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.