Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/232
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTuğrul, Tuğba-
dc.contributor.authorKuleyin, Mehmet Can-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:15Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:15Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxJ-R0eKbahF2C0Lx5E0BuBHL0o0VSw5rvhZYB14AnrCo-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/232-
dc.description.abstractAraştırmacılar marka nefretinin birçok öncüllünü incelemiştir, fakat tüketici özelliklerinin etkileri nispeten daha az ilgi görmüştür ve ayrıca literatür tutarsız sonuçlar vermektedir. Benzer şekilde, Türk tüketiciler arasında demografik özelliklerin marka nefreti üzerindeki etkilerini inceleyen çalışmalar sınırlıdır. Dolayısıyla, bu araştırma, Türk tüketicileri arasında en sık görülen marka nefretinin nedenlerini ve tüketicilerin demografik özelliklerinin etkilerini araştırmaktadır. Toplam 313 kişi çevrimiçi anketi doldurmuştur. Nicel içerik analizi sonuçları, Türk tüketiciler arasında en sık görülen marka nefreti nedeninin ürünle ilgili faktörler olduğunu göstermiştir. Ek olarak, Pearson ki-kare analizi sonuçları, tüketicilerin demografik özellikleri ile farklı marka nefret nedenleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractResearchers have examined many antecedents of brand hate; however, the effects of consumer characteristics have received relatively less attention, and also, the literature provides inconsistent results. Similarly, studies examining the effects of demographics on brand hate among Turkish consumers are limited. Thus, this research explores the most frequent reasons of brand hate among Turkish consumers and the effects of consumers' demographic characteristics. A total of 313 people participated in an online survey. Quantitative content analysis results showed that the most frequent brand hate reason among Turkish consumers is product-related factors. In addition, Pearson's chi-square analysis results show no significant associations between the demographic characteristics of consumers and different brand hate reasons.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarka nefretien_US
dc.subjectmarka nefretinin sebeplerien_US
dc.subjectdemografik özellikleren_US
dc.subjectnicel içerik analizien_US
dc.subjectPearson ki-kare analizi.en_US
dc.subjectBrand hateen_US
dc.subjectbrand hate reasonsen_US
dc.subjectdemographic characteristicsen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectPearson's chi-square analysis.en_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBrand hate reasons and the effects of consumers' demographic characteristicsen_US
dc.title.alternativeMarka nefretinin nedenleri ve tüketicilerin demografik özelliklerinin etkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.institutionauthorKuleyin, Mehmet Can-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid782156en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
232.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

230
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

208
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.