Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/236
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇangarlı, Burcu Güneri-
dc.contributor.authorMergen, Ezgi Hazal-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:16Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:16Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUaBB-vFra26MSVwlMupV8xNyT79Z33JiQKBHyMnG5S1A-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/236-
dc.description.abstractİşletme okulları, liderlik eğitimini müfredatlarına dahil etmenin önemini kabul etmiştir. Eğitimciler, öğrencileri gerçek dünyadaki liderlik rollerine daha iyi hazırlayacak liderlik programlarının geliştirilmesine önemli miktarda zaman ve enerji ayırmaktadır. Liderlik kavramı gün geçtikçe önem kazanmasına rağmen, bu soyut ve dinamik kavramın nasıl ele alınması gerektiğine dair tartışmalar halen devam etmektedir. Yine de, mevcut liderlik programları, liderlik eğitimine pek çok açıdan ışık tutmaktadır. Liderlik eğitiminin artan popülaritesi göz önüne alındığında, üniversitelerde uygulanan liderlik eğitiminin içeriğini ve yöntemlerini kıyaslayan çalışmaların azlığı şaşırtıcıdır. Bu çalışmanın amacı, çeşitli bölgesel bağlamları analiz ederek liderlik derslerinde neyin öğretildiğini ve nasıl öğretildiğini araştırmaktır. Bu çalışmada, 6 bölgeden seçilmiş en iyi 39 işletme okulundaki 135 liderlik dersinin müfredatlari analiz edilmiştir. Bu çalışma, farklı kültürlerin etkisini de göz önünde bulundurarak, liderlik bakış açıları ve öğretim yöntemlerinin birlikte ele alınmasına odaklanan birkaç analiz çalışmasından biridir. Bulgular, işletme okullarındaki liderlik eğitiminin hem teorik hem de pratik odaklı olduğunu göstermekte ve bireysel liderlik anlayışının liderlik eğitiminde halen ön planda olduğunu belirtmektedir. Elde edilen sonuçlar, kolektif liderlik modelinin liderlik eğitiminde kullanılmasının, çağdaş dünyanın gerektirdiği eleştirilebilen bir liderlik anlayışını mümkün kılabileceğini; bu nedenle de, bu alandaki araştırmanın genişletilmesine ve ilgili öğretim yöntemlerinin belirlenmesine dair bir ihtiyaç olduğunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractMany business schools have acknowledged the importance of including leadership education within their curriculum. Educators are dedicating a substantial amount of time and energy to the development of leadership programs that will better prepare students for leadership roles in the real world. Although leadership is a significant topic and successful leaders continue to emerge, concerns remain surrounding this abstract and dynamic concept. Yet, existing leadership programs offer significant insights regarding leadership education. Given the increasing popularity of leadership education, it is surprising that there are relatively few studies comparing the content and methods of leadership education in business schools. The purpose of this study was to investigate what is taught and how it is taught in leadership courses in business schools by analyzing regional contexts from around the globe. This entailed analyzing the course syllabi for 135 leadership courses at 39 top-ranked business schools from 6 regions. This study was one of the few leadership education analysis studies that focused on both leadership perspectives and teaching methods while considering the impact of different cultural contexts. The findings demonstrated that business schools place equal emphasis on the theoretical and practical parts of leadership education. Also, findings revealed that business schools continue to stress individualized leadership. In addition, the results imply that the use of the collective leadership model in leadership education may bring a critical perspective to leadership in light of the needs of the contemporary world; thus, there is a need to expand the research in this area and develop associated teaching methods.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleExamining the contents, methods, and trends in leadership education all over the worlden_US
dc.title.alternativeDünyada liderlik eğitimindeki içerik, yöntem ve eğilimlerin incelenmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage129en_US
dc.institutionauthorMergen, Ezgi Hazal-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid778207en_US
item.grantfulltextembargo_20300101-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
778207-1.pdf
  Until 2030-01-01
1.45 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

2
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.