Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/237
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGençer, Mehmet-
dc.contributor.authorLemaıssı, Jıhad-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:17Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:17Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUSnwtumAfHCm-IK_u4WXLfNW0JPnesq5sECB5M-fpDq3-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/237-
dc.description.abstractİnovasyon yeteneği, şirketin yeni ürün veya hizmetler yaratmak için iç kaynakları kullanma yeteneğidir. Buna karşılık dijital dönüşüm, OEM'lerin ve diğer işletmelerin bu yeni ürün veya hizmetleri elde etmek için nasıl uyum sağlamaları gerektiğine karar vermek üzere süreçlerini incelemelerine olanak tanır. Gelişmiş ülkeler arasındaki teknolojik olgunluk seviyelerindeki eşitsizlik nedeniyle, bu araştırmanın amacı, Türkiye ile Almanya arasında her ülkenin modern ve özelleştirilmiş araç üretme kabiliyeti açısından kapsamlı bir karşılaştırmalı analiz yapmak ve böyle bir faktörün ne ölçüde olduğunu incelemektir. İnovasyon yeteneği dijital dönüşümü etkileyebileceğinden. Belki de bu karşılaştırmanın etkili olabilmesi için nihai kriter, hem Türkiye hem de Almanya'daki otomotiv sektörleri arasındaki iş performansı, yönetim kültürü, araştırma ve geliştirme harcamaları ve dijital dönüşüm girişimleri açısından farklılık ve benzerliklerin belirlenmesidir. Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Kullanılan veri toplama yöntemi yarı yapılandırılmış görüşmelerdir. Bu araştırmanın örnek aldığı sekiz şirketten yalnızca dördü -ikisi Alman ve eşit derecede ikisi Türk- birincil verilerin toplanması sürecinde ilgili yöneticileriyle yüz yüze görüşmeler veya çevrimiçi sanal toplantılar yoluyla cömertçe yardımcı oldular. Diğer dört şirkete ait tüm bilgiler ikincil veriler kullanılarak toplandı. Yapılan veri karşılaştırması sonucunda inovasyon yeteneğinin dijital dönüşüm üzerinde doğrudan pozitif bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractInnovation capability is the company's ability to use internal resources to create new products or services. Digital transformation, in turn, enables OEMs and other businesses to examine their processes in order to decide how they must adapt to obtain these new products or services. Because of the disparity in technological maturity levels between developed countries, the purpose of this research is to conduct a thorough comparative analysis between Turkey and Germany in terms of each country's capability to manufacture modern and customized vehicles in order to examine to what extent a factor such as innovation capability can affect digital transformation. Perhaps, the conclusive criterion for this comparison to work effectively is to determine the differences and similarities between the automotive sectors in both Turkey and Germany, namely in terms of business performance, management culture, research and development expenditures, and digital transformation initiatives. The qualitative research methodology was used. The data collection method used was semi-structured interviews. Out of the eight companies that this research sampled, only four—two German and equally two Turkish have generously helped in the process of collecting the primary data either through face-to-face interviews or through online virtual meetings with their respective directors. All the information that belongs to the other four companies was harvested through the use of secondary data. As a result of the data comparison conducted, it was determined that innovation capability has a direct positive impact on digital transformation.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleExamining the relationship between innovation capability and digital transformation: A comparative analysis of Turkish and German automative sectorsen_US
dc.title.alternativeİnovasyon kabiliyeti ile dijital dönüşüm arasındaki ilişkinin incelenmesi: Türk ve Alman otomativ sektörünün karşılaştırmalı bir analizien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage138en_US
dc.institutionauthorLemaıssı, Jıhad-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid778213en_US
item.grantfulltextembargo_20300101-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
778213.pdf
  Until 2030-01-01
1.56 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

86
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

6
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.