Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/249
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHüseyinoğlu, Işık Özge Yumurtacı-
dc.contributor.authorTelli, Nur-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:21Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:21Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Eb5EkakJlp3olBdo_wNEGbLTwE7TQG-UIUmPgVAWp-3383KFijeN3Z5PhvHX4ON5-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/249-
dc.description.abstractBütüncül kanal alışverişi literatürde önemle vurgulanan bir konudur ve yenilikçi hizmet sektöründe tüm alışveriş kanallarının birbiriyle etkileşimli bir şekilde yararlanılmasını sağlar. Jacob (1930) tarafından geliştirilen Sosyal Ağ Teorisi, perakendeci ve tüketici arasındaki bağın güçlü olmasına bağlı olarak, o perakendeci ile yapacağı alışveriş sıklığının artacağı görüşünü desteklemek için kullanılmıştır. Bu görüşü test etmek için 310 katılımcıdan oluşan anket tekniğine başvurulmuştur. Bağımsız değişken olarak belirlenen ortak değer yaratma değişkeninin, aracı olarak seçilen perakendeci sadakati üzerine olan etkisi ölçülmüş, aynı zamanda da perakendeci sadakatinin bütüncül kanal alışveriş sıklığına olan etkisine de bakılmıştır. Ayrıca cinsiyet, yaş, eğitim ve alışveriş deneyimlerinin bu değişkenler üzerinde etkisi olup olmadığına da demografik ölçütler bölümünden alınan bilgiler yoluyla bakılmıştır. Ortaya çıkan veriler SPSS 22.0 ve AMOS 23.0 programları kullanılarak değerlendirilmiştir. Özellikle modelde perakendeci sadakatinin ortak değer yaratma ve bütüncül kanal alışveriş sıklığı değişkenleri arasında aracılık etmesi literatüre yeni bir bakış açısı kazandırmaktadır. Ortak değer yaratma ve bütüncül kanal alışveriş sıklığı önceki makaleler de bir arada yer almamaktadır. İlk defa bu makale de iki kavram aynı makalede yer almaktadır. Bu iki kavramın aracı değişkeni olarak perakendeci sadakati belirlenmiştir. Bu çalışmanın en önemli kazanımlarından biri çoklu kanal alışveriş sıklığı teriminin ilk kez bir makale de geçiyor olmasıdır. Sağladığı diğer katkı ise ortak değer yaratmanın perakendeci sadakati ve çoklu kanal alışveriş sıklığı üzerinde önemli bir rol oynadığının test edilmiş olmasıdır.en_US
dc.description.abstractThis thesis analyzes the omni channel shopping service which enables the interactive service of all shopping channels in the creative service sector. The Social Network Theory, developed by Jacob (1930), supports the view that the frequency of shopping with a retailer would increase due to the strong bond between the retailer and the consumer. To test this view, the survey was developed consisting of 310 participants used. The effect of value co-creation variable, which is determined as an independent variable, on the loyalty of the retailer selected as a mediator was measured, and the effect of retailer loyalty on the frequency of omni channel shopping was also examined. In addition to that, gender, age, education, and shopping experiences have examined in the demographic criteria section. Data analyzes were done using SPSS and AMOS programs. Especially, in these models, retailer loyalty acts as a mediator role between value co-creation and omni channel shopping frequency variable. In the earlier articles, the value co-creation and the omni channel shopping frequency were not included in the same article. Both concepts are included here as the first time in this article. Retailer loyalty was determined as a mediator of these two concepts. One of the most important contributions of this study was that the term of omni channel shopping frequency was also mentioned for the first time in an article. Also, the important role of creating share value upon retailing loyalty and frequency of omni channel shopping was tested in this study.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPerakendeci Sadakatien_US
dc.subjectOrtak değer yaratmaen_US
dc.subjectSosyal Ağ Teorisien_US
dc.subjectBütüncül kanal Alışveriş Sıklığıen_US
dc.subjectMüşteri Sadakatien_US
dc.subjectRetailer Loyaltyen_US
dc.subjectValue Co-Creationen_US
dc.subjectSocial Network Theoryen_US
dc.subjectOmni channel Shopping Frequencyen_US
dc.subjectCustomer Loyaltyen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectAlışverişen_US
dc.subjectShoppingen_US
dc.subjectBirlikte değer yaratmaen_US
dc.subjectValue co-creationen_US
dc.subjectBütüncül kanalen_US
dc.subjectOmni-channelen_US
dc.subjectDağıtım kanallarıen_US
dc.subjectDistribution channelsen_US
dc.subjectMüşteri sadakatien_US
dc.subjectCustomer loyaltyen_US
dc.subjectPerakende sektörüen_US
dc.subjectRetail sectoren_US
dc.subjectPerakendeciliken_US
dc.subjectRetailingen_US
dc.subjectSosyal ağlaren_US
dc.subjectSocial networksen_US
dc.titleThe role of value co-creation on retailer loyalty and omni channel shopping frequencyen_US
dc.title.alternativeOrtak değer yaratmanın perakendeci sadakati ve bütüncül kanal alışveriş sıklığı üzerindeki etkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage95en_US
dc.institutionauthorTelli, Nur-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid620133en_US
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
02490.pdf1.44 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

188
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

268
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.