Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/260
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHüseyinoğlu, Işık Özge Yumurtacı-
dc.contributor.authorÜrgüplü, Özlem-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:28:25Z-
dc.date.available2023-06-16T12:28:25Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Eb5EkakJlp3olBdo_wNEGcddSpQoDl_W5tAegY8joXdK7febm_9Xe2MQ0DN1_ylN-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/260-
dc.description.abstractBu tez, bütüncül kanal kabiliyeti ve tüketici güçlendirmesinin müşteri memnuniyeti üzerindeki rolünü analiz etmektedir. Mehrabian ve Russel (1976) tarafından geliştirilen Uyarıcı-Organizma-Tepki (U-O-T) Modeli çerçevesinde bütüncül kanal kabiliyeti, tüketici güçlendirmesi, kanal hizmetlerinin şeffaflığı ve tüketici memnuniyeti gibi bağımlı ve bağımsız değişkenlerin oluşturulması için kullanılmıştır. Kuramsal kılavuzlar ve literatürdeki öncül çalışmalar, araştırma modelinin oluşturulmasını ve hipotezlerin geliştirilmesini sağlamıştır. Örneklem, İzmir'deki çeşitli okul, üniversite öğrencileri ile farklı kurumlarda çalışan 262 katılımcıdan oluşmaktadır. Yapısal eşitlik modelleme sonuçları, U-O-T Modeli çerçevesinde kanal hizmetleri şeffaflığının tüketici güçlendirmesi ile tüketici memnuniyeti arasında düzenleyici etkisi olduğunu göstermektedir. Ayrıca, tüketici güçlendirmesi tüketici davranışları üzerinde pozitif bir etkiye sahiptir çünkü güçlenmiş tüketiciler kendi ihtiyaçları hakkında kendileri karar verebilirler. Böylece internet üzerinden gerçekleştirilen alışveriş süresince müşteri memnuniyeti daha da artmaktadır. Bununla birlikte, bütüncül kanal kabiliyeti de tüketici güçlendirmesi ve müşteri memnuniyeti üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. Teknolojik gelişmeler ile ortaya çıkan bütüncül kanal sistemi müşterilerin alışveriş süresince daha güçlenmelerini ve tatmin olmalarını sağlamaktadır. Özellikle perakendecilik dünyasındaki dijitalleşme, tüketicilerin bütüncül kanal sistemi kullanımı ile ilgili oluşan algıları ve alışveriş süresince kendi kendilerine karar verebilmeleri güçlenmelerini sağlamaktadır. Dijitalleşme girişimleri, müşterilere bütüncül kanal sistemini etkin ve etkili bir şekilde kullanabilmeleri için yardımcı olmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis thesis analyzes the role of the omni-channel capability and consumer empowerment on consumer behavior as to satisfaction. The Stimulus-Organism-Response (S-O-R) framework (Mehrabian and Russel, 1976) is used for constituting the measurement of the independent and dependent variables such as omni-channel capability, consumer empowerment and customer satisfaction, which is affected by digitalization in the retailing channels, channel service transparency as a moderator role. Theoretical guidelines and primary sources in the literature provide to construct the hypotheses of this thesis. The sample consists of 262 respondents from various schools, universities, and companies in Izmir. The structural equation modeling results show that consumer empowerment provides a mediator role as an organism and channel service transparency provides a moderator role between consumer empowerment and customer satisfaction. Furthermore, consumer empowerment affects positively consumer behavior; because empowered consumers can decide on their needs themselves, so it increases customer satisfaction in the online retailing. Also, omni-channel capability influences on consumer empowerment and customer satisfaction positively; because consumers are empowered and satisfied via new capabilities about online retailing based on the technological developments which are used to integrate the channels. Especially, the consumer perception on omni-channel usage is increased by digitalization and consumers empower themselves on the decision-making process in online and in-store shopping processes simultaneously. The digital attempts help consumers to use omni-channel system efficiently and effectively. The result of the study provides significant insights into theoretical and practical implications.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUyarıcı-Organizma-Tepki (U-O-R) Modelien_US
dc.subjectBütüncün Kanal Kabiliyetien_US
dc.subjectTüketici Güçlendirmesien_US
dc.subjectTüketici Davranışlarıen_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectStimulus Organism Response (S-O-R) Frameworken_US
dc.subjectOmni-channel Capabilityen_US
dc.subjectConsumer Empowermenten_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectBütüncül kanalen_US
dc.subjectOmni-channelen_US
dc.subjectMüşteri güçlendirmeen_US
dc.subjectCustomer empowermenten_US
dc.subjectMüşteri tatminien_US
dc.subjectCustomer satisfactionen_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectTüketici doyumuen_US
dc.subjectConsumer satisfactionen_US
dc.subjectTüketicileren_US
dc.subjectConsumersen_US
dc.subjectUyarıcı-organizma-tepkien_US
dc.subjectStimulus-organism-responseen_US
dc.subjectYapısal Eşitlik Modelien_US
dc.subjectStructural Equation Modelen_US
dc.titleThe role of omni-channel capability and consumer empowerment on customer satisfactionen_US
dc.title.alternativeBütüncül kanal kabiliyeti ve tüketici güçlendirmesinin müşteri memnuniyeti üzerindeki rolüen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Lojistik Yönetimi Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.institutionauthorÜrgüplü, Özlem-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid620021en_US
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
02600.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open
02600.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

292
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

238
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.