Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/270
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Karanfil, Yüksel Gökçen | - |
dc.contributor.author | Can, Aslı Gülelçin | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T12:33:13Z | - |
dc.date.available | 2023-06-16T12:33:13Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYdVcovX-QAj7OFgaIwT8ERvAHo7pfhNnJGbxo6MaAOvJ | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/270 | - |
dc.description.abstract | Bu tezde, artan sosyal medya kullanımı ile sezgisel yeme pratiklerine yönelik yükselişte olan ilgi arasındaki ilişki incelenmiştir. Mümkün olduğunca ayrıntılı bilgi toplamak amacıyla içerik analizi, amaçlı örnekleme ve çevrimiçi etnografi gibi nitel araştırma yöntemlerinin bir kombinasyonu kullanılmıştır. Analiz için sezgisel yeme ile ilgili videolar izlenme sayılarına göre seçilmiş ve sonuçları hem videoların içerikleri hem de izleyici yorumları belirlemiştir. Tezin tam konusuna ilişkin daha önce yapılmış spesifik bir araştırma olmadığı için, kuramsal bir çerçeve oluşturmak amacıyla psikoloji, beslenme bilimi, medya çalışmaları ve sosyoloji gibi çeşitli alanlarda yapılan çalışmalar kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, sosyal medya kullanımı ve sezgisel yeme arasında dolaylı ama güçlü bir ilişki olduğunu göstermektedir. İzleyiciler sezgisel yemenin ne olduğunu sosyal medya platformundan öğrenseler de öğrenmeseler de platformun izleyiciler için faydalı bir bilgi edinme ve duygusal ve/veya sosyal destek alma kaynağı olduğu ortadadır. Bu iki konunun daha önce beraber çalışılmadığı göz önüne alındığında, çalışma bu anlamda literatüre katkı sağlamayı amaçlamaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | This thesis investigates the relationship between increasing social media usage and growing interest in intuitive eating practices. To gather as detailed information as possible, a combination of qualitative research methods have been used such as content analysis, purposeful sampling and online ethnography. For the analysis, videos about intuitive eating have been chosen according to their view counts, and the results have been deducted from both the content of the videos and the viewer comments. Because there were no specific research on the exact subject of the thesis, studies from a variety of fields such as psychology, nutrition science, media studies and sociology, have been used to build a framework. The results of the study indicate an indirect but strong relationship with social media use and intuitive eating. Even if the viewers learn about what intuitive eating is from the social media platform or not, it is evident that the platform is a beneficial source of gaining knowledge and receiving emotional and/or social support for the viewers. Considering that these two subjects have never been worked in accordance before, the study aims to contribute to the literature in this sense. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | en_US |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Social media use and the rising popularity of intuitive eating | en_US |
dc.title.alternative | Sosyal medya kullanımı ve sezgisel yemenin popülerliğinin yükselişi | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.department | İEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Medya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 114 | en_US |
dc.institutionauthor | Can, Aslı Gülelçin | - |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 753816 | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
270.pdf | 5.33 MB | Adobe PDF | View/Open | |
270.pdf | 5.33 MB | Adobe PDF | View/Open | |
270.pdf | 5.33 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
496
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
188
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.