Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/29
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEliiyi, Deniz Türsel-
dc.contributor.authorGüven, Ceyhun-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:27:29Z-
dc.date.available2023-06-16T12:27:29Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKVsbj71jG-41MA8VyrBgxXdbQ0-vp3ph0P_siFYQ2Zw4-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/29-
dc.description.abstractKonteyner terminallerinde konteyner sahası, vinçler ve araçlar olmak üzere üç önemli kaynak bulunmaktadır. Terminalin temel amacı değişik operasyonları gerçekleştirirken bu kaynakların etkin kullanımını sağlamaktır. Konteynerler konteyner depolama sahasını verimli bir şekilde kullanmak için birbirleri üzerine istiflenirler. Ancak istifleme vinçleri sadece istifin en üstündeki konteynerlere direkt olarak erişebilmektedir. Bunun sonucunda bir başka konteynerin altında depolanmış olan konteynere ulaşmak için gerekli olan yeniden elleçleme hareketi meydana gelir. Bu tezde konteyner terminallerindeki depolama sahası verimliliğini artırmak üzere ihraç konteynerler için konteyner depolama optimizasyonu problemi ele alınmıştır. Problem için farklı istifleme politikaları önerilmiş ve benzetim yolu ile İzmir Limanı'ndan alınan gerçek veri setleri ile çalıştırılmıştır. Sonuçlar dört farklı performans ölçütü üzerinden karşılaştırılmış ve ayrıntılı bir şekilde tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThere are three crucial resources at container terminals; the yard, cranes and the vehicles. The main objective of the terminal is the efficient use of these resources while performing different operations. Containers are stacked on top of each other at the yard for efficient space utilization. However, stacking cranes can only directly access those containers at the top of the stack. As a result, reshuffling/shifting occurs, defined as an unproductive move of a container required to access another stored underneath. In this thesis, we focus on increasing the efficiency of the yard via consideration of the container stacking problem for export containers at a container terminal. Different online stacking policies are proposed and evaluated through simulation. The simulation models were run with real data obtained from the Port of Izmir, Turkey. The results in terms of four performance measures are compared with random stacking as a base case, and discussed thoroughly.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectUlaşımen_US
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleOnline stacking policies for container storage optimizationen_US
dc.title.alternativeKonteyner depolama optimizasyonu için çevrimiçi istifleme politikalarıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Akıllı Mühendislik Sistemleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage70en_US
dc.institutionauthorGüven, Ceyhun-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid367945en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
2073.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

72
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

20
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.