Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/328
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUzunoğlu, Ebru-
dc.contributor.advisorTürkel, Selin-
dc.contributor.authorGöküş, Büşra-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:20Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:20Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkijchy94gZTzrCSfjhJ-pUQM7wHBSyx_m1IOisnusv1F-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/328-
dc.description.abstractKorku çekiciliği küreselleşen yeni dünya ile birlikte reklamlardan sağlığa kadar birçok alanda önemli bir stratejik araç haline gelmiştir. Özellikle günümüzde korku çekiciliği sağlığa yönelik olumlu davranışların geliştirilmesi amacıyla mesaj içeriklerinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Ancak korku çekiciliğini temel alan bir mesajda hedef kitle üzerinde aktif bir tutum veya duygusal tepki yaratabilmek önemli bir rol oynamaktadır. Bu araştırma kapsamında fonksiyonel tıp iletişiminde öz ve ailevi kaygı mesaj içeriklerine maruz kalmanın mesaja yönelik tutum ve birden fazla korku duygusu üzerindeki etkilerinin ölçülmesini deneysel bir çalışma ile ortaya koyabilmek amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için uyaranları tasarlamadan önce ön görüşmeleri ve projektif yöntemleri içeren ön testler yapılmıştır. Bu testlerden elde edilen içgörülere göre uyaranlara son hali verilmiş ve araştırmanın deneysel araştırma aşamasında mesaj içeriklerine yönelik tutum ve korku duygularını çeşitli ölçekler ve anlamsal ağ analizi ile ortaya koyan bir anket çalışması yürütülmüştür. Son olarak, bu deneysel araştırma ile korku çekiciliğinde ilginç ve dikkat çekici mesajlara yer vermenin hedef kitle üzerinde mesaja yönelik daha olumlu duygular ve tutumlar yarattığı ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractWith the globalizing world, a fear appeal has become an important strategy in many areas, from advertisements to health. Especially today, the fear appeal is widely used in message content to develop positive behaviors towards health. However, in a message based on fear appeal, being able to create an attitude or emotional reaction in the target audience plays an important role. Within the scope of this research, it was aimed to measure the effects of exposure to self and family-concern message contents on the attitude towards the message and fear feelings in functional medicine communication with an experimental study. To achieve this aim, pre-tests including pre-interviews and projective methods were conducted before designing the stimuli. The stimuli were finalized according to the insights obtained from these tests and a questionnaire study was conducted to reveal the attitudes and fear feelings towards the message contents with various scales and semantic network analysis in the experimental research phase. Finally, with this experimental research, it has been revealed that including interesting and remarkable messages in fear appeal creates more positive emotions and attitudes towards the message of the target audience.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleThe effect of fear appeal message with self and family concerns on attitude toward advertisingen_US
dc.title.alternativeKorku çekiciliği odaklı öz ve ailevi kaygı içeren mesaj tasarımının reklama yönelik tutum üzerine etkisien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage296en_US
dc.institutionauthorGöküş, Büşra-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid730383en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
2383.pdf7.24 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

20
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.