Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/330
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTürkel, Selin-
dc.contributor.authorHammou, Safae Oulad-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:20Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:20Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkpGultcO_GVLicMa3SfatIPCLanLlhDA9Onp5n0i2HS--
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/330-
dc.description.abstractTürkçe: Bu çalışma, iç iletişimin çalışan bağlılığı üzerindeki etkisini kurum içi sosyal medya kullanımı üzerinden iç iletişim, kurum içi sosyal medya ve çalışan bağlılığı ile ilgili önceki akademik çalışmalarda öne çıkan kavramların açıklanması ve bu kavramlar arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi yolu ile incelemeyi amaçlamaktadır. Sözü edilen amaca ulaşmak için bir ağ çalışması gerçekleştirilmiştir. İlk olarak Web of Science veri tabanında yer alan 77 araştırma makalesinin özetleri, Pajek yazılımı kullanılarak semantik ağ analizine tabi tutulmuş ve Özetler Ağı'nın yapısı; derece, yakınlık, arasındalık merkeziliği, çekirdek ve artikülasyon noktaları olmak üzere beş farklı ağ analizi ölçüsüne dayalı olarak ortaya çıkarılmıştır. İkinci olarak, NVivo yazılımı aracılığıyla aynı 77 araştırma makalesinin yönetimsel etkileri üzerine bir kelime frekans analizi yürütülmüştür. Çalışma bulguları; iç iletişim, kurum içi sosyal medya ve çalışan bağlılığı arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca elde edilen bulgular, önceki çalışmalarda öne çıkan kavramların "bilgi", "çalışan-örgüt ilişkisi", "iş tatmini", "örgütsel yenilik", "değişim yönetimi" ve "örgütsel başarı" olduğunu göstermektedir. Kurum içi sosyal medya aracılığıyla yüksek kaliteli bilgilerin tüm kurum üyeleriyle paylaşılmasına dayanan etkin kurum içi iletişim stratejileri ve uygulamaları aracılık ettiği yüksek düzeyde çalışan bağlılığının, önemli kurumsal sonuçlara ulaşılmasına katkıda bulunur. Araştırma sonuçlarına dayanarak, bu çalışma iletişim ve özellikle halkla ilişkiler alanlarında akademisyenler ve profesyoneller için bir dizi eyleme geçirilebilir çıkarım sunmaktadır. Aynı şekilde, bu tez bazı sınırlamalardan bahsetmekte ve gelecekteki araştırmalar için önerilerde bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractİnglizce: This study aims to examine the impact of internal communication through using internal social media on employee engagement by disclosing the most prominent concepts covered by the previous academic studies dealing with internal communication, internal social media, and employee engagement and assessing the relationship among these concepts. A network study was conducted to achieve the aforementioned purpose. First, a semantic network analysis of abstracts of 77 research papers published in the Web of Science database was run using Pajek software, and the structure of the Abstracts Network was revealed based on five different measures, including degree centrality, closeness centrality, articulation points. betweenness centrality, core, and articulation points. Second, a word frequency analysis of the managerial implications of the same 77 research papers was performed via NVivo software. The study findings assert the significant and positive relationship between internal communication, internal social media, and employee engagement. Furthermore, the obtained findings demonstrate that the most eminent concepts covered by previous studies are: "information", "employee-organization relationship", "job satisfaction", "organizational innovation", "change management", and "organizational success". A high level of employee engagement mediated by effective internal communication strategies and practices that rely on sharing high-quality information through internal social media with all organization members contributes to attaining important organizational outcomes. Based on the research results, this study offers a set of actionable implications for academics and professionals in the communication and, specifically, public relations fields. Likewise, this thesis mentions some limitations and proposes suggestions for future research.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleInternal communication, internal social media, and employee engagement: A semantic network analysisen_US
dc.title.alternativeİç iletişim, kurum içi sosyal medya ve çalışan bağlılığı üzerine: Anlamsal ağ analizien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage142en_US
dc.institutionauthorHammou, Safae Oulad-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid737137en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
2403.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

352
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

232
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.