Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/335
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAksoy, Zeynep-
dc.contributor.authorŞanlı, Ezgi Güler-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:21Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:21Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMURSQS_-diG21cOSv0B-yyA-PncgizDnIHzgJMzJL5Eh4-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/335-
dc.description.abstractSanayi Devrimi, tarımdan sanayileşmeye hızlı bir geçişi beraberinde getirmiştir. Ortaya çıkan sorunlarla birlikte sosyal, ekonomik ve çevresel sürdürülebilirlik kavramı doğmuştur. Son yıllarda, olumsuz çevresel, sosyal ve ekonomik etkileri olumluya dönüştürmek için küresel olarak çaba sarf edilmektedir. Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi (BM), bugünün ihtiyaçlarından ödün vermeden gelecek neslin ihtiyaçlarını karşılamak için sürdürülebilir kalkınma için hedefler belirlemiştir. Bu doğrultuda, şirketlerin çevresel hedefler doğrultusundaki çalışmalarını düzenli olarak izlemek için Taraflar Konferansı (COP) oluşturulmuştur. Bu çalışma, Türkiye'deki şirketlerin sürdürülebilirlik faaliyetlerini Twitter'da ne ölçüde paylaştığını incelemektedir. 2020 Sürdürülebilirlik Endeksi BIST 100'de yer alan şirketler çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Sürdürülebilirlik için önemli bir tarih olan COP26 sürecinde seçilen şirketlerin Twitter'daki sürdürülebilirlik iletişimleri incelenmiştir. Çalışmada, BIST 100 Sürdürülebilirlik Endeksi'nde yer alan şirketlerin Twitter hesaplarını incelemek için nitel içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, BIST 100 Sürdürülebilirlik Endeksi'nde yer alan şirketlerin SKA 13 konusunda farklı iletişim biçimlerine (Sürdürülebilirlik hakkında İletişim, Sürdürülebilirlik İletişimi) sahip olduğunu göstermiştir. Nihai sonuç, şirketlerin neredeyse yarısının herhangi bir sürdürülebilirlik iletişimi çalışması yapmamasına rağmen endekste yer almasıdır. Endeks, şirketlerin sürdürülebilirlik uygulamalarını ne ölçüde aktif olarak uyguladıklarını ölçerek Twitter'ın sürdürülebilirlik iletişimlerine yeni bir bakış açısı sağlayacak.en_US
dc.description.abstractThe Industrial Revolution brought about a rapid transition from agriculture to industrialization. With the emerging problems, the concept of social, economic and environmental sustainability was born. In recent years, efforts have been made globally to transform negative environmental, social and economic impacts into positive ones. The United Nations Global Compact (UN) has set goals for sustainable development to meet the needs of the next generation without compromising the needs of the present. In this direction, the Conference of the Parties (COP) has been established to regularly monitor the work of companies towards environmental goals. This study examines the extent to which companies in Turkey share their sustainability activities on Twitter. Companies included in the 2020 Sustainability Index BIST 100 formed the sample of the study. During the COP26 process, which is an important date for sustainability, the sustainability communications of the selected companies on Twitter were examined. In the study, qualitative content analysis was used to examine the Twitter accounts of companies included in the BIST 100 Sustainability Index. The results of the study showed that the companies included in the BIST 100 Sustainability Index have different forms of communication (Sustainability Communication, Sustainability Communication) about SDG 13. The final result is that almost half of the companies are included in the index even though they have not done any sustainability communication studies. The index will provide a new perspective on Twitter's sustainability communications by measuring the extent to which companies actively implement sustainability practices.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleSustainability communication on climate action: A study on Twitter usage of the companies in BIST 100 Sustainability Index during COP26en_US
dc.title.alternativeİklim eyleminde sürdürülebilirlik iletişimi: COP26 sürecinde BIST 100 Sürdürülebilirlik Endeks'indeki şirketlerin Twitter kullanımı üzerine bir araştırmaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage231en_US
dc.institutionauthorŞanlı, Ezgi Güler-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid773492en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
2454.pdf3.26 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

156
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

56
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.