Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/337
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKip, Sema-
dc.contributor.authorTunçer, Ali Rıza-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:21Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:21Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65d-ivnJ1ITw-o7EDsksqEsJ73qDOGzo7g71geJfR9vaF-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/337-
dc.description.abstractSon yıllarda giyim ve hazır giyim endüstrisinde sokak modası ana trend olmuştur. Z kuşağının giderek artan sayıdaki bireyleri, moda endüstrisinden beklentilerinin kendinden önceki bireylerden farklı olması nedeniyle erişimi daha kolay ve daha ekonomik olan hızlı moda ürünlerini tercih etmektedir. Bu trendin bir sonucu olarak lüks tasarımcı markaları Z kuşağı gibi müşterilere ulaşmak için yeni stratejiler geliştiriyor. Bu amaçla sokak giyimi ve lüks markalar arasındaki işbirlikleri giyim ve hazır giyim sektörünün farklı segmentlerinde kendini gösteriyor. Bu alandaki en önemli işbirliklerinden biri, İsveçli hızlı moda markası H&M ile dünyanın her yerinden lüks tasarımcılar arasındaki işbirliğidir. H&M, Z Kuşağı arasında popüler markalardan biri olduğu için, bu çalışma onların H&M ve tasarımcı işbirliklerine yönelik algısını analiz ediyor. . H&M ve tasarımcı işbirliklerini takip eden 18-25 yaş arası 30 katılımcı ile derinlemesine mülakatlar gerçekleştirilmektedir. Çalışmanın sonuçları, tüketim alışkanlıkları, H&M ve lüks markalara yaklaşım ve bu işbirliklerine ilgileri ile ilgili içgörülere ışık tuttu.en_US
dc.description.abstractIn recent years, streetwear fashion has been the main trend in the clothing and apparel industry. The increasing number of individuals from Generation Z prefer fast-fashion products, which are easier and more affordable to access since their expectations from the fashion industry are different from individuals that came before them. As a result of this trend, the luxury designer brands are devising new strategies to reach customers like Gen Z. For this purpose, the collaborations between streetwear and luxury brands are visible in different segments of the clothing and apparel industry. One of the most prominent collaborations in this area is between Swedish fast-fashion brand H&M and luxury designers from all around the world. Since H&M is one of the popular brands among Generation Z, this study analyzes the perception of them on H&M and designer collaborations. In-depth interviews are conducted with30 participants between 18-25 years of age who follow H&M and designer collaborations. The results of the study shed light on insights related to consumption habits, approach to H&M and luxury brands, and their interests in these collaborations.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGiyim Endüstrisien_US
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectİletişim Bilimlerien_US
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectHızlı modaen_US
dc.subjectFast fashionen_US
dc.subjectMarka iletişimien_US
dc.subjectBrand comminicationen_US
dc.subjectOrtak markalamaen_US
dc.subjectCo-brandeden_US
dc.subjectPazarlama iletişimien_US
dc.subjectMarketing communicationen_US
dc.titleHow does Generation Z perceive H&M and luxury designer co-brandings? Qualitative insights from Turkeyen_US
dc.title.alternativeZ Jenerasyonu H&M ve lüks tasarımcı iş birliklerini nasıl algılıyor? Türkiye'den kalitatif içgörüleren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.institutionauthorTunçer, Ali Rıza-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid711217en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
2473.pdf710.84 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

2,956
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

1,762
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.