Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/358
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Köksal, Mustafa Falih | - |
dc.contributor.author | Erdin, Buse | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T12:33:24Z | - |
dc.date.available | 2023-06-16T12:33:24Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65XgYHx08-wSkCVhj-l7P-RbXb7Pcu_BnDOMN1RvYQga8 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/358 | - |
dc.description.abstract | Zeigarnik Etkisi uzun yıllardır üzerine çalışılan bir konu olmuştur. Bu etki tamamlanmamış, bir şekilde yarım kalmış işlerin veya durumların tamamlananlara göre daha çok hatırlandığını savunmaktadır. Kişinin işlere ilişkin algısının, o işin hatırlanması üzerinde önemli bir etkisi olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmada ise, kişilerin tamamladıkları ve tamamlamadıkları işleri hatırlama oranını etkileyen en önemli faktörlerin işin kişilere nasıl tanıtıldığı ve işin bölünme şekli olduğu ileri sürülmektedir. Aynı zamanda işin kişilere tanıtılması ve işin bölünmesinin kişiler tarafından nasıl algılandığının kişinin anksiyete seviyesine göre farklılık gösterebileceği bu durumun tamamlanan ve tamamlanmayan işlerin hatırlanmasına yön verebileceğil ön görülmüştür. Bunun üzerine, toplam 116 katılımcının katıldığı bir deney yürütülmüştür. Önce işin algılanma tipine göre (ego yönelimli ve iş yönelimli) iki ana grup oluşturulmuştur. Daha sonra bölünmenin sunuluş şekline (olumlu ve olumsuz) göre bu 2 ana grup 2 alt gruba daha ayrılmıştır. Bunun sonucu katılımcılar seçkisiz olarak dört ayrı deney koşuluna katılmışlardır. Deneklere önce durumluk ve sürekli anksiyetelerini ölçen bir ölçek (STAI), sonrasında ise 16 sorudan oluşan bir problem çözme serisi verilmiştir. Denekler bazı problemleri çözerken seçkisiz şekilde durdurulmuştur. Kalan problemlerin ise tamamlanmasına izin verilmiştir. Sonuçlar işin algılanma şeklinin ve işin bölünme şeklinin tamamlanan ve tamamlanmayan işlerin hatırlanma oranının üzerinde bir etkisi olmadığını göstermiştir. Ayrıca durumluk anksiyetenin, işin algılanma tipi ve bölünmenin sunuluş şekli ile birlikte tamamlanan ve tamamlanmayan işlerin hatırlanma oranı üzerinde etkisi olduğu istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur | en_US |
dc.description.abstract | The Zeigarnik Effect argues that unfinished tasks are remembered more than finished ones. However, in this research it is thought that the perception of task completion or incompletion might have a major effect on the recall rate of the tasks. Moreover, it is argued that how interruption is presented to the subjects might be a critical factor. If interruption presented as completion to the subjects, it will be perceived as completion even if that task is not completed. On the other hand, if the interruption presented as incompletion than it is expected that the Zeigarnik Effect will occur. At the same time, it is expected that the way the task is introduced to people and how the interruption of task is perceived by people will vary depending on their level and type of anxiety, and it is expecting that this condition will lead to the recall rates of completed and uncompleted tasks. Following that, a total of 116 participants were assigned to four different experimental conditions at random. Subjects were first given a scale an anxiety scale (STAI), and then a problem-solving series. Subjects were randomly | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Psikoloji | en_US |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | A study on the relationship between anxiety types and the zeigarnik effect | en_US |
dc.title.alternative | Kaygı türleri ile zeigarnik etkisi arasındaki ilişki üzerine bir çalışma | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.department | İEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 68 | en_US |
dc.institutionauthor | Erdin, Buse | - |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 719543 | en_US |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Page view(s)
2,894
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
902
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.