Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/3841
Title: | Moda Tasarımı Eğitiminde Yaratıcı Tasarım ve Kalıpgeliştirme İçin Origami Kullanımı | Authors: | Gündoğan, Arzu Vuruşkan Burns, Angela |
Keywords: | Malzeme Bilimleri Tekstil |
Publisher: | Chamber of Textile Engineers | Abstract: | Duruma yönelik tasarım odaklı düşünce yaklaşımı (Situation based design-thinking), tasarımcıları, bilgi ve yeteneklerini kullanarak tasarım çözümleri bulmak üzere, yenilikler aramaya yönlendirir. Bu çalışmada, tasarım odaklı düşünce yaklaşımı ile, moda tasarımı eğitiminde üç boyutlu yaratıcı düşünceyi teşvik etmek üzere geliştirilen bir süreç incelenmektedir. Araştırma için, Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü 2. sınıf öğrencileri ile bir uygulama gerçekleştirilmiştir. İki boyutlu fikirlerin üç boyutlu giysilere dönüştürülmesi sürecine odaklanarak yürütülen uygulamanın esin kaynağı olarak origami seçilmiş; böylece, öncelikle kâğıt üzerinde tasarlanan ve daha sonra kumaş ile yeniden yorumlanıp etek tasarımına dönüştürülen yaratıcı giysi yapılarının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma sonuçları, projede uygulanan yöntemin, moda tasarımı eğitiminde yaratıcı düşünmeyi geliştirmek üzere başarılı bir yöntem olduğunu göstermektedir. Moda tasarımı ve kalıp hazırlama eğitimi için önerilen bu süreçte, giysi yapımı ve tasarım aşamaları birleştirilerek, tasarım öğrencilerinin deneysel bakış açılarını geliştirecek ve yenilikçi giysi yapılarına ulaşmalarına yardımcı olacak güncel bir yaklaşım sunulmaktadır. | URI: | https://doi.org/10.7216/1300759920192611310 | ISSN: | 1300-7599 2147-0510 |
Appears in Collections: | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
SCOPUSTM
Citations
1
checked on May 28, 2025
Page view(s)
158
checked on May 26, 2025
Download(s)
38
checked on May 26, 2025
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.