Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/400
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHasırcı, Deniz-
dc.contributor.authorSezen, Ezgi-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:32Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:32Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QpM5aYgE1XA96QGMDnrhYE1-XHJfpOZ0RLXpWT6kqOxJ-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/400-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, özellikle otel alanlarında marka kimliğinin bir parçası olarak iç mekanlarda kokuların etkilerini araştırmaktır. Her ne kadar marka pazarlamasının arkasındaki psikoloji ile ilgili çeşitli çalışmalar olsa da, sadece kokulara odaklanma çalışmaları neredeyse hiç yoktur. Bu nedenle bu çalışma, kokuların, yöntem açısından örnek olay modeli olan kokuları ve özelliklerini iç mekanın bir unsuru olarak kullanarak insan psikolojisi üzerindeki etkisi ile, duyulara dayalı bir tasarımla marka ve marka kimliğine nasıl katkıda bulunabileceğini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu sayede marka kimliğinin bir parçası olarak kokular üzerine mevcut literatüre katkı sağlamak amaçlanıyor. Çalışma bulguları, iç mekanlarda, marka kimliğini müşterilere yansıtmak için duyusal ve deneyimsel pazarlamanın önemli olduğunu göstermektedir. Buna ek olarak, marka kimliği ve kokular arasındaki ilişkinin tüketiciler, tüketicilerin alışveriş eğilimleri üzerinde etkili olduğu ve insanların hafızalarında tekrar geri gelmek için bazı izler bıraktığı bulunmuştur. Duyusal ve deneysel tasarım, marka stratejisini göz önünde bulundurarak iç mekanların nasıl tasarlanır anlamaya yardımcı olur. İç mekanı kokularla bütünleştirmek, mekanın ve tüketicilerin deneyimlerini anlamada yeni ve etkili bir yaklaşımdır. Bu bulgular, otel iç mekanlarında kaliteli deneyimleri geliştirmek için iç mimarlar, mimarlar, tasarımcılar ve koku şirketleri tarafından kullanılabilir. Otel içi tasarımlarda veya çeşitli iç mekanlarda yeni atmosfer ve tasarım dilleri oluşturmak ve gelecekte daha unutulmaz bir marka oluşturmak ve kokular ve iç tasarımla ilişkileri hakkında daha kapsamlı bir anlayış sağlamak için daha fazla çalışma yapılabilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effects of scents in interiors as a part of the brand identity especially in hotels areas. Although, several studies exist regarding psychology behind brand marketing, the studies on focus solely on scents are next to none. Therefore, this study aims to analyse how fragrances can contribute to brand and brand identity with a design based on senses, with the effect of scents on human psychology by using scents and their properties as an element of interior space by using, the case study model in terms of method. In this way, the aim is to contribute to the existing literature on scents as part of brand identity. The study findings show that in interiors, sensorial and experiential marketing is important to reflect the brand identity to customers. In addition, the relation between brand identity and scents was found to have an impact on consumers, shopping trends of consumers and left some traces on people's memory to come back ones again. Sensorial and experimental design help to understand how to design interiors with considering brand strategy. Integrating interior space with scents, is a new and effective approach in understanding experience of the space and consumers. These findings may be utilized by interior architects, architects, designers and scents companies to enhance quality memories in hotel interiors. Further studies may be carried out to create new atmosphere and design languages in hotel interior or interiors and more memorable brand in the future and enable a more comprehensive understanding about scents and their relationship with interior design.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİçmimarlıken_US
dc.subjectkokularen_US
dc.subjectduyularen_US
dc.subjectmarka kimliğien_US
dc.subjectduyusal tasarımen_US
dc.subjectotel tasarımıen_US
dc.subjectduyusal pazarlamaen_US
dc.subjectInterior architectureen_US
dc.subjectscentsen_US
dc.subjectsensesen_US
dc.subjectmemoryen_US
dc.subjectbrand identityen_US
dc.subjectsensorial designen_US
dc.subjectinterior designen_US
dc.subjecthotel interiorsen_US
dc.subjectsensory marketingen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyonen_US
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.subjectDeney tasarımıen_US
dc.subjectExperimental designen_US
dc.subjectDuygusal belleken_US
dc.subjectEmetional memoryen_US
dc.subjectDuyusal markalamaen_US
dc.subjectSensory brandingen_US
dc.subjectDuyusal tasarımen_US
dc.subjectSensory designen_US
dc.subjectMarka kimliğien_US
dc.subjectBrabd identityen_US
dc.subjectMekan kimliğien_US
dc.subjectSpace identityen_US
dc.subjectMekansal belleken_US
dc.subjectSpatial memoryen_US
dc.subjectUzun hafızaen_US
dc.subjectLong memoryen_US
dc.subjectİç mekan tasarımıen_US
dc.subjectInterior designen_US
dc.subjectİç mimarien_US
dc.subjectInterior architectureen_US
dc.titleScents in hotel interior design and influences on brand identityen_US
dc.title.alternativeOtel iç mekan tasarımında koku kullanımı ve marka kimliğine olan etkilerien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.institutionauthorSezen, Ezgi-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid694847en_US
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3023-694847.pdf2.84 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

702
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

362
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.