Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4038
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzer, Asuman-
dc.contributor.authorAlikılıç, İnanç-
dc.contributor.authorAlikılıç, Özlem-
dc.date.accessioned2023-06-16T15:06:42Z-
dc.date.available2023-06-16T15:06:42Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1308-3198-
dc.identifier.issn2667-5811-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.485005-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/385859-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4038-
dc.description.abstractSosyal medya, sürekli gelişen teknolojisiyle kuşaklar üzerinde etkili olduğu kadar en aktifkullanıcılarından biri olan Y kuşağının romantik ilişkileri kapsamında da oldukça etkindir. Ykuşağının, teknoloji sever ve sosyal medyayı sık ve etkin kullanan bireylerden oluştuğu, sosyalmedyanın da Y kuşağı üzerinde etkisinin fazla olduğu bilinmektedir. Bu etki sadece içerik oluşturma,paylaşım, sosyalleşme, bağlantılı kalma, etkileşim, arkadaşlık, bilgi akışı, öğrenme gibi faaliyetlerlesınırlı değildir. Sosyal medya kullanımının giderek artmasıyla çiftler, ilişkilerini sosyal medyadaherkese göstererek yaşama eğilimi göstermektedirler. Sosyal medya kullanımını günlük hayatlarınınbirer parçası haline getiren çiftler, sosyal medyayı sadece ilişkilerini duyurmak, ifade etmek için değilaynı zamanda partnerlerini kontrol etmek, gözetlemek ve haklarında bilgi almak için de kullanmayabaşlamışlardır. Sosyal medyanın romantik ilişkileri nasıl etkilediği konulu bu çalışmanın amacı,Y kuşağının sosyal medya pratiklerinin, romantik ilişkilerindeki davranışları üzerindeki rolünüölçmektir. Y kuşağını temsil eden 406 kişiye anket uygulanmıştır. Kıskançlık ve gözetim davranışlarıile cinsiyet grupları arasında anlamlı bir fark tespit edilememiş ancak en kıskanç grubun bekar veilişkisi olmayanlar olduğu; evli olmayan çiftlerin sosyal medyada kıskanma ve gözetim davranışınınevli olan çiftlere göre daha fazla olduğu saptanmıştır. Y kuşağı bireylerinde yaş ilerledikçe sosyalmedyada partnerlerini kıskanma ve gözetleme eğiliminin azaldığı görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofErciyes İletişim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDijital Romantizm: Y Kuşağının Romantik İlişkilerinde Sosyal Medyanın Rolü Üzerine Bir Araştırma:en_US
dc.typeReporten_US
dc.identifier.doi10.17680/erciyesiletisim.485005-
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issueUluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu Özel Sayısıen_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid385859en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3062.pdf741.27 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

38
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.