Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4053
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTekgun, Ege-
dc.contributor.authorErdeniz, Burak-
dc.date.accessioned2023-06-16T15:06:45Z-
dc.date.available2023-06-16T15:06:45Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1309-0658-
dc.identifier.issn1309-0674-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18863/pgy.536893-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/464226-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4053-
dc.description.abstractBedenden gelen farklı duyusal bilgilerin dinamik bir şekilde işlenmesine bağlı olarak insanların bedensel farkındalıklarının değişmesi, bedensel öz-bilinç yaklaşımının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Son yıllarda yapılan çalışmalara göre farklı duyu sistemlerinden gelen bu duyusal bilgilerin (örn. vestibüler, bedensel-duyusal) birlikte işlenmesi ve yorumlanması, bedensel özbilincin oluşması için temel bir gereksinim olarak gözükmektedir. Bu bağlamda duyusal sinyallerin uyumlu ya da uyumsuz olması sonucunda hem uzuv hem de tüm beden algısında çarpıcı değişimler gözlenmektedir. Bu alanda yürütülen çalışmaların temel varsayımı, bedensel deneyimlerin farklı duyulardan gelen sinyallerin tümleştirilerek birlikte işlenmesi sayesinde olduğu yönündedir. Bu makaledebedensel öz bilincin deneysel olarak nasıl çalıştığını incelenmesi ve altında yatan duyusal süreçlerin tartılması amaçlanmıştır. Buna ek olarak, daha önce yapılan deneysel çalışmaların kısıtları tartışılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPsikiyatride Güncel Yaklaşımlaren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBedensel Öz-Bilincin Nörolojik Temelleri ve İlişkili Psikopatolojileren_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.18863/pgy.536893-
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage32en_US
dc.identifier.endpage53en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid464226en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept02.04. Psychology-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3078.pdf487.41 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

210
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

42
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.