Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4072
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Güney, Mehmet Şükrü | - |
dc.contributor.author | Gümgüm, Fırat | - |
dc.contributor.author | Aksoy, Ayşegül Ö. | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T15:06:48Z | - |
dc.date.available | 2023-06-16T15:06:48Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.issn | 1309-8640 | - |
dc.identifier.issn | 2146-4391 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24012/dumf.583208 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/373852 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/4072 | - |
dc.description.abstract | Bu deneysel çalışmada, TÜBİTAK 109M637 projesi kapsamında inşa edilen hareketli tabanlı doğrusal kanaldakararlı akım şartlarında dairesel kesitli köprü ayakları etrafındaki nihai temiz su oyulması incelenmiştir. Deneyselçalışmada 4 farklı boyutlu dairesel köprü ayağı ve 3,47 mm ortalama tane çapına sahip üniform taban malzemesikullanılmıştır. Ultrasonik hız profilleyicisi yardımıyla ölçülen oyulma derinlikleri, literatürdeki mevcutbağıntılardan elde edilen oyulma derinlikleri ile karşılaştırılmış ve oyulma derinliği ile ilişkili bazı parametrelerinoyulma derinliğine olan etkisi incelenmiştir. Çeşitli regresyon analizleri sonucu nihai temiz su oyulma derinliğinitahmin eden bir bağıntı önerilmiş ve istatistiksel olarak anlamlı parametreler elde edilmiştir. En yüksek oyulmaderinliğinin ayağın memba bölgesinde meydana geldiği gözlenmiştir. Akım şiddeti, yoğunluk farkı esaslı daneFroude sayısı ve köprü ayak çapı arttıkça oyulma derinliğinin arttığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Temiz Su Koşulları Altında Dairesel Köprü Ayaklarının Etrafındaki Nihai Oyulma Derinliklerinin Deneysel Araştırılması | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.doi | 10.24012/dumf.583208 | - |
dc.department | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1165 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1175 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 373852 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 05.03. Civil Engineering | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Page view(s)
64
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
18
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.