Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/410
Title: Blue voyage as a service design
Other Titles: Bir hizmet tasarımı olarak mavi yolculuk
Authors: Turan, Bülent İbrahim
Advisors: Ozcan, A. Can
Keywords: Denizcilik
Marine
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Industrial Design
Gemi Mühendisliği
Marine Engineering
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Ününü yalnızca Türkiye'ye değil, tüm dünyaya duyuran Mavi Yolculuk, sahip olduğu tarihsel ve kültürel değerler ile diğer pek çok yat kiralama hizmetinden ayrışmaktadır. Öte yandan Mavi Yolculuk hizmetinde, bir hizmet konsepti bakış açısından incelenerek oluşturulmuş tasarım kılavuzunun bulunmaması, hizmet konsepti yapısı ile ters düşen bir duruma; bu hizmette yer alan somut unsurlara verilen önemin, soyut unsurların önüne geçmesine yol açmıştır. Oysa bir hizmet konseptinin çekirdeğini oluşturan soyut kavramlar, müşterilerin talep, beklenti ve tecrübeleri ile şekillenerek söz konusu hizmetin devamlılığı açısından büyük bir öneme sahiptir. Bu araştırma kapsamında yapılan saha çalışmaları ışığında Mavi Yolculuk'un yalnızca müşteriler tarafından değil, hizmet sağlayıcılar ve üçüncü tarafların bakış açılarından anlaşılması hedeflenmiş, bu kapsamda dört farklı saha çalışması gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, Mavi Yolculuk'ta müşterilerin beklenti, istek ve tecrübelerinin çeşitliliğini göstermiştir. Bununla birlikte elde edilen veriler, motivasyon temelli gruplandırmanın Mavi Yolculuk müşterilerinin gruplandırılması için verimli bir yöntem olduğunu ortaya koymuştur. Tüm bu bilgiler ışığında Mavi Yolculuk hizmet tasarım kılavuzu ve hizmet tasarım kontrol listesi oluşturulmuştur. Oluşturulan bu kılavuz ve kontrol listesi yalnızca akademik çalışmalar açısından değil, aynı zamanda sektöre yönelik çalışmalar için de oldukça faydalı bir başvuru niteliği taşımaktadır.
Announcing its reputation not only in Turkey but to the whole World, Blue Voyage is distinguished from other yacht charter services with its historical and cultural background. On the other hand, the absence of a design framework created by considering Blue Voyage from a service concept perspective leads to a situation in conflict with the nature of service concept; the importance given to the tangible elements in this service prevails to the one of intangible elements. However, intangible elements that form the core of a service concept are of great importance in terms of the continuity of the service in question by being shaped by the demands, expectations and experiences of the customers. In the light of the field studies carried out within the scope of this research, it was aimed to consider the Blue Voyage not only from the perspectives of customers but also from the perspectives of service providers and third parties. In this content, four different field studies were carried out in the research. Results verify the diversity of the expectations, needs and experiences of the customers on the Blue Voyage. Moreover, the data obtained showed that motivation-based clustering technique is an efficient way to cluster the of Blue Voyage customers. In the light of all this information, Blue Voyage service design framework and a service design checklist were obtained. The obtained framework and checklist are useful references not only for the further academic studies, but also for studies on the sector.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LU1xmMxVb_GhQwuWjwlrVI51oX60x7xBdSKsc5u7A51u
https://hdl.handle.net/20.500.14365/410
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
3130-682046.pdf8.89 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

72
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

18
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.