Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4135
Title: Mobil Oyun Yazılım Süreçlerinde Canlandırma Kütüphaneleri Kullanımının Değerlendirilmesi
Authors: Kardaş, Geylani
Sakarya, Mehmet Ali
Diriman, Rudi
Oğuz, Kaya
Tepekule, Muzaffer
Keywords: Oyun yazılımı
Oyun yazılımı geliştirme süreci
Mobil oyun
canlandırma animation
Abstract: Mobil oyunlarda canlandırma için hareketli grafik ve iki boyutlu iskelet canlandırma yaklaşımları kullanılmaktadır. Bu çalışmada canlandırma yaklaşımlarının popüler iki mobil oyundaki canlandırmalar üretilirken kullanılmasına dair bir değerlendirme sunulmaktadır. Değerlendirme sonuçlarına göre iki boyutlu iskelet canlandırma kütüphanelerinin kullanımı ile canlandırma pozlarının konumlandırılmasının kolaylaştığı ve canlandırma kurgusunun kısa sürede geliştirici ve sanat ekipleri arasında paylaşıldığını göstermiştir. Kütüphane kullanımının canlandırma üretimini ortalamada yaklaşık 12 kat arttırdığı, canlandırma geliştirme sürecini ise yaklaşık %65 oranında kısalttığı belirlenmiştir. Ayrıca, çalışmada sanat ekibi canlandırma kütüphanesini canlandırmanın temel prensiplerine göre değerlendirmiştir.
URI: https://doi.org/10.54525/tbbmd.1028057
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/495525
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4135
ISSN: 2618-5997
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
3169.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

110
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

30
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.