Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4135
Title: | Mobil Oyun Yazılım Süreçlerinde Canlandırma Kütüphaneleri Kullanımının Değerlendirilmesi | Authors: | Kardaş, Geylani Sakarya, Mehmet Ali Diriman, Rudi Oğuz, Kaya Tepekule, Muzaffer |
Keywords: | Oyun yazılımı Oyun yazılımı geliştirme süreci Mobil oyun canlandırma animation |
Abstract: | Mobil oyunlarda canlandırma için hareketli grafik ve iki boyutlu iskelet canlandırma yaklaşımları kullanılmaktadır. Bu çalışmada canlandırma yaklaşımlarının popüler iki mobil oyundaki canlandırmalar üretilirken kullanılmasına dair bir değerlendirme sunulmaktadır. Değerlendirme sonuçlarına göre iki boyutlu iskelet canlandırma kütüphanelerinin kullanımı ile canlandırma pozlarının konumlandırılmasının kolaylaştığı ve canlandırma kurgusunun kısa sürede geliştirici ve sanat ekipleri arasında paylaşıldığını göstermiştir. Kütüphane kullanımının canlandırma üretimini ortalamada yaklaşık 12 kat arttırdığı, canlandırma geliştirme sürecini ise yaklaşık %65 oranında kısalttığı belirlenmiştir. Ayrıca, çalışmada sanat ekibi canlandırma kütüphanesini canlandırmanın temel prensiplerine göre değerlendirmiştir. | URI: | https://doi.org/10.54525/tbbmd.1028057 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/495525 https://hdl.handle.net/20.500.14365/4135 |
ISSN: | 2618-5997 |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Page view(s)
124
checked on Nov 11, 2024
Download(s)
30
checked on Nov 11, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.