Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4139
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGedik, Zümrüt-
dc.contributor.authorDeniz, İrem-
dc.contributor.authorGökkaya, Füsun-
dc.date.accessioned2023-06-16T15:07:02Z-
dc.date.available2023-06-16T15:07:02Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2602-4438-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5455/kpd.26024438m000023-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/406776-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4139-
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı sosyal medya bağımlılığının beden memnuniyeti ve sosyal onay ihtiyacı ileilişkisini incelemek ve sosyal onay ihtiyacının, beden memnuniyeti ve sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkiye aracılık yapıp yapmadığını araştırmaktır. Çalışmada ayrıca sosyal medya bağımlılığı,sosyal onay ihtiyacı ve beden memnuniyetinin cinsiyet ve eğitim düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 18-60 yaşları arasında bulunan toplam 305 kişi oluşturmuştur. Veriler çevrimiçi anketler üzerinden Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği, Sosyal Onay İhtiyacıÖlçeği, Beden Memnuniyeti Ölçeği ve Sosyodemografik Bilgi Formu kullanılarak toplanmıştır. Erkeklerde sosyal medya bağımlılığının kadınlara göre daha yüksek olduğu ve beden memnuniyetinin dahadüşük olduğu bulunmuştur. Doktora düzeyindeki katılımcılarda, diğer eğitim düzeyindeki katılımcılaragöre, sosyal medya bağımlılığı ve sosyal onay ihtiyacının daha yüksek olduğu, beden memnuniyetininise daha düşük olduğu saptanmıştır. Sosyal medya bağımlılığının beden memnuniyeti ile negatif, sosyal onay ihtiyacı ile ise pozitif yönde anlamlı ilişkilere sahip olduğu bulunmuştur. Son olarak sosyalonay ihtiyacının, beden memnuniyeti ve sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkiye kısmi aracılıkyaptığı bulunmuştur. Düşük beden memnuniyetinin ve yüksek sosyal onay ihtiyacının sosyal medyabağımlılığında artışla ilişkili olduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda sosyal medyabağımlılığını önlemeye yönelik önerilerde bulunulmuş; klinisyenlerin olumlu beden memnuniyetinigeliştirmeye yönelik psikoterapi uygulamalarına yer vermelerinin yararlı olacağı düşünülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKlinik Psikoloji Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSosyal medya bağımlılığının sosyal onay ihtiyacı ve beden memnuniyeti ile ilişkisien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.5455/kpd.26024438m000023-
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage94en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid406776en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3173.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

20
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.