Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/413
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKılıç, Didem Kan-
dc.contributor.authorBabaeı, Tayyebeh-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:35Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:35Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFknW_Dly3IAZRqikJIUnqnRmIXdxfvFewEnvD0OycmjKT-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/413-
dc.description.abstractÇocuklar büyüdükçe ve geliştikçe, çeşitli şekillerde oynarlar ve çeşitli güçlü yönlere ve sınırlara sahip olurlar. Oyun alanı ekipmanları da çocukların ilgisini çekmek ve güvenliklerini sağlamak için genellikle belirli bir yaş grubu düşünülerek oluşturulur. Bu çalışmanın amacı, çocukların hayalindeki oyun alanını keşfetmek ve çeşitli yaş grubundaki çocuklar için oyun alanı tasarlamaktır. Bu çalışmada, karma yaş grubu çocuklar için bir oyun alanının nasıl tasarlanacağı ve çocukların bu oyun alanında birbirlerinden ne öğrenebilecekleri, karma yaş oyun alanlarının ek avantajlarının neler olduğu ve oyun alanlarının çocukların yaratıcılığını nasıl etkilediği incelenmiştir. Karışık yaş oyun alanlarının akran öğrenimini teşvik ederek hem küçük hem de büyük çocuklara fayda sağladığına inanıyoruz. Ayrıca çocukların hayal güçlerine güvenen tasarımcılar tarafından inşa edilen oyun alanlarının çocukların yaratıcılıkları üzerinde de etkisi olabileceğini düşünüyoruz. Çocukların özel mekânsal koşulları nedeniyle, bu araştırma için örneklem olarak İzmir'deki Karşıyaka Sevgi Evleri Çocuk Yuvası seçilmiştir. İlk aşamada 111 çocuğa anket uygulanmış ve tercih ettikleri oyun alanı belirlenmeye çalışılmış; ikinci adımda ise anket sonuçlarına göre karma yaş oyun alanı tasarlanmıştır. Bu çalışmayla birlikte, aynı yaş grubu için tasarlanan oyun alanlarının tam ve eşit bir şekilde işbirliği yapılmasına olanak sağladığını gördük. Aynı yaştaki oyunların ürettiği rekabet gücü bile faydalı olarak yorumlanabilir, çünkü performansa ilham verebilir ve çocukları rekabetçi bir toplumda rekabetçi yetişkin iş koşullarına hazırlayabilir. Bununla birlikte, karma-yaş oyun alanlarının çocuklar için beceri edinme, kültürel ritüeller, bakım ve liderlik açısından faydaları olabileceğini gördük. Çocuklar kurumsal olarak yaşlarına göre ayrılmadıklarında, her ikisinde de deneyim kazanarak, yaşları karıştıran ve aynı yaştaki birçok oyuna katılmayı tercih ederler. Bu çalışmanın sonunda, sonuçlara göre, İzmir Karşıyaka Çocuk Esirgeme Kurumu'nda çocuklar ve çalışanlar için karma yaş oyun alanı tasarladık.en_US
dc.description.abstractAs children grow and develop, they play in a variety of ways and possess a variety of strengths and limits. Playground equipment is often created with a certain age group in mind in order to maintain children's interest and ensure their safety. The purpose of this study is to extract an imaginary playground from children and to design a playground for children of various ages. This study analyzes that, how to design a playground for mixed age children and, how children may learn from one another on this playground, what are additional advantages of mixed age playgrounds, and also how playgrounds impact children's creativity. We believe that mixed-age playgrounds benefit both younger and older children by encouraging peer learning. We also feel that playgrounds constructed by designers who rely on children's imaginations may have an impact on their creativity. Because of the special spatial circumstances of children, Karşıyaka Child Protection Center in Izmir, Turkey, was chosen as a case study for this research. At the first step, survey with 111 children and was undertaken to determine their preferred playground; and in the second step, a mixed- age playground was designed according to the survey results. We found that same-age play allows youngsters to collaborate fully and equally. Even the competitiveness produced by same-age play may be interpreted as beneficial, as it, can assist inspire performance and prepare children for competitive adult job conditions in a competitive society. Nevertheless, age-mixed play has benefits to same-age play in terms of acquiring skills, culturally relevant information, cultural rituals, nurturance, and leadership. When children are not institutionally separated by age, they opt to engage in a lot of age-mixed and same-age play, gaining experience with both. At the end, according to results, we designed a mixed-age playground for the children and employees in Karşıyaka Child Protection Agency in Izmir, Turkey.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıen_US
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.titleDesigning a mixed - age playground based on children imaginationen_US
dc.title.alternativeÇocukların hayallerine dayalı karma - yaş oyun alanları tasarlamaken_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.institutionauthorBabaeı, Tayyebeh-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid739723en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3163-739723.pdf6.49 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

198
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

68
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.