Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4154
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖztürk, Aslıhan-
dc.contributor.authorZengin, Hümeyra-
dc.contributor.authorDığrak, Ebru-
dc.contributor.authorTezel, Ayfer-
dc.date.accessioned2023-06-16T15:07:06Z-
dc.date.available2023-06-16T15:07:06Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1301-1421-
dc.identifier.issn1301-1421-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1129524-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4154-
dc.description.abstractAmaç: İlköğretim okullarında uygulanan okul sağlığı hemşireliği uygulamaları hakkında öğretmenlerin bilgilerini ve görüşlerini de- ğerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte yapılan çalışma Ankara ilinde olan üç ilköğretim okulunda araştırmaya katılmayı kabul eden 63 öğretmen- le yürütülmüştür. Araştırmanın yapıldığı okullarda Mart-Nisan-Ma- yıs 2017 tarihleri arasında öğrencilere okul sağlığı hemşireliği kapsamında uygulamalar yapılmış ve uygulamalar bittikten sonra öğretmenlere anket yapılmıştır. Araştırmanın verileri 35 sorudan oluşan anket formu ile toplanmıştır. Bulgular: Öğretmenlerin çoğu okul sağlığı hemşiresinin sağlık tara- maları yapması (%100), sağlık eğitimleri düzenlemesi (%90,5), risk altındaki çocukları belirlemesi (%85,7), aileler ile işbirliği içinde sağlığı koruma ve geliştirme planlamaları (%84,1) gibi görevlerini bilirken, okul personelinin sağlık durumu ile ilgilenmesi (%28,6), okul çevresi düzenlemesi yapması (%20,6) gibi görevleri çok azı bilmektedir. Sonuç: Öğretmenlerin okul sağlığı hemşireliği görevleri ile ilgili bilgi durumlarının yetersiz olduğu belirlenmiş ve okulda okul sağ- lığı hemşiresine gereksinim olduğunu ifade etmişlerdir. Bu nedenle okul sağlığı ekibinin oluşturulması için hemşire istihdam edilmesi ile ilgili gerekli düzenlemelerin yapılması önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSağlık ve Toplumen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmenlerin Bakış Açısıyla Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamasının Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage203en_US
dc.identifier.endpage209en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1129524en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept07.02. Nursing-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3190.pdf332.47 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

336
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

162
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.