Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4154
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Öztürk, Aslıhan | - |
dc.contributor.author | Zengin, Hümeyra | - |
dc.contributor.author | Dığrak, Ebru | - |
dc.contributor.author | Tezel, Ayfer | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T15:07:06Z | - |
dc.date.available | 2023-06-16T15:07:06Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 1301-1421 | - |
dc.identifier.issn | 1301-1421 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1129524 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/4154 | - |
dc.description.abstract | Amaç: İlköğretim okullarında uygulanan okul sağlığı hemşireliği uygulamaları hakkında öğretmenlerin bilgilerini ve görüşlerini de- ğerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte yapılan çalışma Ankara ilinde olan üç ilköğretim okulunda araştırmaya katılmayı kabul eden 63 öğretmen- le yürütülmüştür. Araştırmanın yapıldığı okullarda Mart-Nisan-Ma- yıs 2017 tarihleri arasında öğrencilere okul sağlığı hemşireliği kapsamında uygulamalar yapılmış ve uygulamalar bittikten sonra öğretmenlere anket yapılmıştır. Araştırmanın verileri 35 sorudan oluşan anket formu ile toplanmıştır. Bulgular: Öğretmenlerin çoğu okul sağlığı hemşiresinin sağlık tara- maları yapması (%100), sağlık eğitimleri düzenlemesi (%90,5), risk altındaki çocukları belirlemesi (%85,7), aileler ile işbirliği içinde sağlığı koruma ve geliştirme planlamaları (%84,1) gibi görevlerini bilirken, okul personelinin sağlık durumu ile ilgilenmesi (%28,6), okul çevresi düzenlemesi yapması (%20,6) gibi görevleri çok azı bilmektedir. Sonuç: Öğretmenlerin okul sağlığı hemşireliği görevleri ile ilgili bilgi durumlarının yetersiz olduğu belirlenmiş ve okulda okul sağ- lığı hemşiresine gereksinim olduğunu ifade etmişlerdir. Bu nedenle okul sağlığı ekibinin oluşturulması için hemşire istihdam edilmesi ile ilgili gerekli düzenlemelerin yapılması önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Sağlık ve Toplum | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulamasının Değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.department | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 32 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 203 | en_US |
dc.identifier.endpage | 209 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1129524 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 07.02. Nursing | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Page view(s)
434
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
326
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.