Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4187
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAtman Uslu, Nilüfer-
dc.contributor.authorÜstünlüoğlu, Evrim-
dc.contributor.authorMumcu, Filiz-
dc.date.accessioned2023-06-16T15:07:14Z-
dc.date.available2023-06-16T15:07:14Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2147-1908-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/415229-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4187-
dc.description.abstractSon zamanlarda küresel ve ulusal ölçekte hissedilen ihtiyaçlar ve zorunluluklar nedeniyle teknolojiye dayalı öğretim yaklaşımlarının kullanılmasına ilişkin beklentiler artmış; üniversiteler bu beklentileri karşılamak için farklı uygulama arayışı içine girmişlerdir. Ders Yakalama Sistemi (DYS) bu uygulamalardan birisidir ve amacı, öğretim elemanının, çevrimiçi olarak ya da ders kayıtlarında gerekli gördüğü değişiklikleri yaptıktan sonra dersini, öğrenci erişimine açarak öğrencinin kendi ihtiyacı doğrultusunda bilgiye ulaşmasını ve tekrar etmesini sağlamaktır. Bu çalışmada, bir yükseköğretim kurumundaki öğrencilerin DYS’yi kullanım amaçları, DYS’ye ilişkin yarar algıları ve DYS kullanımı ile ilgili algıladıkları kısıtlılıklara ilişkin görüşlerinin betimlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonuçları, öğrencilerin DYS sistemini işlevsel ve yararlı bulduklarını, en çok sınavdan önce konuları gözden geçirmek, derste kaçırdığı ya da derse gelemediği durumlarda öğrenme eksikliklerini kapatmak için kullandıklarını ancak sisteme ulaşımda yaşadıkları en önemli kısıtlılığın teknik aksaklıklar olduğunu göstermiştir. Bu çalışma, teknolojiye dayalı öğretim yaklaşımlarının daha fazla önem kazandığı ve kullanıldığı günümüzde söz konusu yaklaşımların pedagojik değerini ön plana çıkaran araştırmaların yürütülmesini önermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYÜKSEKÖĞRETİMDE DERS YAKALAMA SİSTEMİNİN (DYS) KULLANIMININÖĞRENCİ AÇISINDAN İNCELENMESİen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage590en_US
dc.identifier.endpage607en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid415229en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept13.08. Undergraduate English Coordinator-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3226.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

196
checked on Nov 4, 2024

Download(s)

18
checked on Nov 4, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.