Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/420
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDemirbaş, Özgen Osman-
dc.contributor.authorYüceel, Cemran-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:33:36Z-
dc.date.available2023-06-16T12:33:36Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFktZhkXlZOtjanwoK-oe755gZot1Knkdln804qEY9YFYk-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/420-
dc.description.abstractOkul öncesi eğitim, çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimleri açısından çok önemli bir dönemdir. Alternatif bir eğitim yöntemi olan Montessori, modüler iç mekanlar yardımıyla erken yaşta bağımsız ve sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmeyi hedefliyor. Covid-19 pandemisi Mart 2020'den bu yana tüm dünyayı hızla etkisi altına almış ve eğitim, koronavirüs pandemisinden en çok etkilenen alanlardan biri olmuştur. Ancak Montessori eğitim yönteminin doğa ile olan güçlü ilişkisi, çocukların eğitimlerine açık havada devam etmelerini sağlamıştır. Türkiye'de üç tip Montessori okulu vardır bunlar; tam zamanlı, yarı zamanlı, karma (MEB ve yarı zamanlı Montessori) eğitim programlarıdır. Çalışma, Türkiye'de mevcut programları uygulayan okulları mekânsal yeterlilik bağlamında değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, pandemi koşulları nedeniyle çevrimiçi anket yoluyla 60 katılımcı öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Montessori okullarının mekansal özellikleri; Özgürlük, Bedenlenme, Doğal Çevre, Sosyalleşme, Bireyselleşme, Güven Duygusu, Yere Bağlılık, Dinamizm ve Algılanabilirliktir. Üç farklı Montessori okulundan gelen katılımcı öğretmenlerin bu dokuz kavram üzerinden değerlendirmeleri Likert ölçeği ile test edilmiştir.. Sonuçlar, tam zamanlı ve yarı zamanlı Montessori okullarının, karma sistem okullarına kıyasla dokuz kavramın tamamında yüksek düzeyde değerlendirildiğini göstermektedir. Montessori eğitim programına sonradan dahil edilen karma okulların dönüşüm sürecinde iç tasarım kriterlerinin ve gereksinimlerinin göz ardı edildiği görülmektedir. Montessori sisteminin mekansal tasarım kriterlerinin gerekliliklerini karşılayan iyi planlanmış iç mekanların daha iyi eğitim koşulları için yardımcı olduğu da belirtilmektedir. Çalışma, Montessori okullarının iç tasarımını incelemekte ve tasarım ile öğrenme arasındaki ilişkiyi iç mimari bir bakış açısıyla ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractPreschool education is crucial for children's physical, mental, emotional, and social development. As an alternative education method, the Montessori aim to train independent and responsible individuals at an early age with the help of modular interiors. The Covid-19 pandemic has rapidly affected the entire world since March 2020, and education has been one of the areas most affected by the coronavirus pandemic. However, the strong relationship of the Montessori Method of education with nature has allowed children to continue their education outdoors. There are three types of Montessori schools in Turkey; full-time, part-time, mixed (MEB and part-time Montessori) education programs. The study aims to evaluate adequacy. The study was carried out with 60 participant teachers by online survey due to pandemic conditions. The spatial characteristics of Montessori schools are gathered under nine concepts as; Freedom, Embodying, Natural Environment, Socialization, Individualization, Feeling of Confidence, Place Attachment, Dynamism, and Perceptibility. The evaluation of the participant teachers from three different types of Montessori schools through these nine concepts is tested through a Likert scale. The results show that full-time and half-time Montessori schools are evaluated highly in all nine concepts compared to mixed system schools. It is seen that the interior design criteria and requirements are ignored in the transformation process of mixed schools that were later included in the Montessori education program. It is also indicated that well-planned interiors that meet the requirements of Montessori system spatial design criteria help for better educational conditions. The study examines the interior design of Montessori schools and reveals the relationship between design and learning from an interior architectural perspective.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyonen_US
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.subjectİç mimarien_US
dc.subjectInterior architectureen_US
dc.titlePreschool interiors through the Montessori educational modelen_US
dc.title.alternativeMontessori eğitim modeli üzerinden okul öncesi iç mekanlaren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.institutionauthorYüceel, Cemran-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid732663en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3240-732663.pdf1.81 MBAdobe PDFView/Open
420.pdf1.81 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

744
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

718
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.