Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4211
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Erdeniz, Burak | - |
dc.contributor.author | Kaynak, Hande | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T15:07:20Z | - |
dc.date.available | 2023-06-16T15:07:20Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.issn | 1309-0658 | - |
dc.identifier.issn | 1309-0674 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/484596 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14365/4211 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı sinirsel geribildirim (neurofeedback) eğitiminin dikkat süreci üzerindeki etkisi sağlıklı yetişkinlerden oluşan iki katılımcı grubunda incelenmiştir. Deney esnasında, deneysel gruptaki katılımcılar, bir yandan sinirsel geribildirim eğitimi alırken diğer yandan kendilerinden bilgisayar ekranında gösterilen iki adet bulmaca oyununu tamamlamaları istenmiştir. Bu işlem sırasında, katılımcıların bulmaca çözme performansı, elektrotların yerleştirildiği Cz bölgesinden elde edilen beyin dalgalarına göre değişim göstermektedir. Ayrıca, toplam yedi sinirsel geribildirim oturumu öncesi ve oturum sonrasında seçici dikkat performansını ölçmek amacıyla Stroop görevi kullanılmıştır. Stroop görevinin sonuçları, sinirsel geribildirim eğitimi öncesi ve sonrasında kaydedilen tepki süreleri arasında anlamlı fark bulunduğunu gösterse de, grubun (deneysel grup ve kontrol grup) temel etkisi anlamlı bulunmamıştır. Diğer yandan, oturumlar boyunca bulmacaları tamamlamak için gerekli tepki süresi deneysel ve kontrol gruplarında anlamlı olarak değişiklik göstermemiştir. Eğitim oturumlarının sayısını artırarak ve eğitim oturumlarında daha dikkat gerektiren bir görevi kullanarak eğitim programının iyileştirilmesi sonucunda, sinirsel geribildiriminin beklenen etkisi görülebilir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Sağlıklı Yetikinlerde Sinirsel Geribildirim Eğitiminin Dikkat Değikenleri Üzerindeki Etkisi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.department | İzmir Ekonomi Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | Ek 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 79 | en_US |
dc.identifier.endpage | 90 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 484596 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 02.04. Psychology | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Page view(s)
172
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
24
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.