Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4211
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErdeniz, Burak-
dc.contributor.authorKaynak, Hande-
dc.date.accessioned2023-06-16T15:07:20Z-
dc.date.available2023-06-16T15:07:20Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1309-0658-
dc.identifier.issn1309-0674-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/484596-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4211-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sinirsel geribildirim (neurofeedback) eğitiminin dikkat süreci üzerindeki etkisi sağlıklı yetişkinlerden oluşan iki katılımcı grubunda incelenmiştir. Deney esnasında, deneysel gruptaki katılımcılar, bir yandan sinirsel geribildirim eğitimi alırken diğer yandan kendilerinden bilgisayar ekranında gösterilen iki adet bulmaca oyununu tamamlamaları istenmiştir. Bu işlem sırasında, katılımcıların bulmaca çözme performansı, elektrotların yerleştirildiği Cz bölgesinden elde edilen beyin dalgalarına göre değişim göstermektedir. Ayrıca, toplam yedi sinirsel geribildirim oturumu öncesi ve oturum sonrasında seçici dikkat performansını ölçmek amacıyla Stroop görevi kullanılmıştır. Stroop görevinin sonuçları, sinirsel geribildirim eğitimi öncesi ve sonrasında kaydedilen tepki süreleri arasında anlamlı fark bulunduğunu gösterse de, grubun (deneysel grup ve kontrol grup) temel etkisi anlamlı bulunmamıştır. Diğer yandan, oturumlar boyunca bulmacaları tamamlamak için gerekli tepki süresi deneysel ve kontrol gruplarında anlamlı olarak değişiklik göstermemiştir. Eğitim oturumlarının sayısını artırarak ve eğitim oturumlarında daha dikkat gerektiren bir görevi kullanarak eğitim programının iyileştirilmesi sonucunda, sinirsel geribildiriminin beklenen etkisi görülebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPsikiyatride Güncel Yaklaşımlaren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSağlıklı Yetikinlerde Sinirsel Geribildirim Eğitiminin Dikkat Değikenleri Üzerindeki Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issueEk 1en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid484596en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept02.04. Psychology-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3253.pdf887.49 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

160
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

20
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.