Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4212
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlbayrak, Raif Serkan-
dc.contributor.authorArslan, Zeynep-
dc.date.accessioned2023-06-16T15:07:20Z-
dc.date.available2023-06-16T15:07:20Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1308-0911-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/384376-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4212-
dc.description.abstractÇalışmada, bir sürdürülebilirlik raporu örneği kullanılarak, kurumsal markakavramlarının sürdürülebilirlik unsurlarıyla nasıl ilişkilendirildiği tartışılmıştır.Araştırmanın kurumsal sürdürülebilirliğe ilişkin değişkenleri, BİST SürdürülebilirlikEndeksi’ne dâhil olma kriterlerini temel alan 54 adet unsurdan oluşmaktadır. Kurumsalmarkaya ilişkin değişkenler ise, Hatch ve Schultz’un (2003) vizyon, kültür ve imaj modelinitemel alan 51 adet unsurdan oluşmaktadır. Buna göre, Arçelik firmasının 2015 yılına aitkurumsal sürdürülebilirlik raporu, ilk adımda toplam 105 unsura göre kodlanarak tematikiçerik analizi yapılmış, bu analiz sonunda ortaya çıkan kavramlar arası yakınlık ilişkileriSemantik Ağ Analizi kullanılarak görselleştirilmiş ve kümeleme analizine tabii tutulmuştur.Analiz sonucunda 3 adet bulgu ortaya çıkmıştır. İlki; Arçelik’in sürdürülebilirlikraporunda, sürdürülebilirliğin ekonomik-sosyal boyutu ile çalışanları odak noktaya aldığı,sürdürülebilirliğin uygulamasını öncelikle onlar üzerinde gerçekleştirdiği ve çalışanlarvasıtasıyla diğer çoklu paydaşlara ulaşmakta olduğudur. İkincisi, sürdürülebilirliğinçevresel ve ekonomik boyutları ile müşteriler ve tedarikçilerin yakın ilişkidekullanılmasıdır. Sonuncusu, çalışanlar ve tedarikçiler arasında etik algı, müşterilere karşıise çevreye duyarlı imaj oluşturmanın amaçlandığıdır. Bu çalışmanın alan yazına iki katkısıbulunmaktadır. Birincisi, sürdürülebilirlik raporlarının önceden belirlenen birperspektiften (kurumsal marka) incelenmesi ve ikincisi kavram frekansları yerine analizdekavramlar arası ilişkilerin kullanılmasıdır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORLARININ KURUMSAL MARKA BAKIŞ AÇISI İLE ANALİZİ: ARÇELİK ÖRNEĞİen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage467en_US
dc.identifier.endpage492en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid384376en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept03.03. Economics-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3254.pdf5.66 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

116
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

32
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.