Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4219
Title: Kibarca Anlatır mısın? Reklam Dili ve Reklama Karşı Tutum Üzerine Bir Araştırma
Authors: Yetişer, Begüm
Abstract: Reklamların kullandığı dil, bize o ürünü sevdiriyor, satın almamızı sağlıyor mu? Bizi oürünü alırken risk de almaya teşvik ediyor mu? Bu soruları yanıtlamak için bu çalışmadayer alan kibarlık teorisi reklam mesajlarına uygulanmış ve reklam tutumları ölçülmüştür.Yapılan beş çalışmada reklamda kullanılan kibar dilin, kontrol reklama kıyasla daha olumlureklam ve ürün tutumuna yol açtığı görülmektedir. Kibar dil, reklamdaki negatif, zorlayıcıbir dil kullanımından dolayı oluşan reklama ve ürüne karşı olan direnci kırmış, dahapozitif tutum olarak ortaya çıkmıştır. Kibar dilin daha doğru, inanılır, daha kolay anlaşılırşekilde tutuma yol açtığı ve algılanan ürün riskini azaltmış olduğu gözlemlenmiştir.Reklam mesajının kibar dil ile kırılan direnç karşısında katılımcılar tarafından daha iyigözlemlendiği, dolayısıyla reklama karşı tutum geliştirmeden önce dikkatin ürüne veürünün vermek istediği mesaja çekildiği görülmüştür.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/348618
https://hdl.handle.net/20.500.14365/4219
ISSN: 2547-9601
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
3261.pdf222.72 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Nov 25, 2024

Download(s)

14
checked on Nov 25, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.