Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4222
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKavuş, Helin Kardelen-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:51:33Z-
dc.date.available2023-06-16T17:51:33Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1301-7241-
dc.identifier.issn2149-9098-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/340026-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4222-
dc.description.abstractBu çalışmada Almanya’daki Türkiyeli göçmen kadınların etnik girişimcilik faaliyetleri, güzelliksektörü aracılığıyla analiz edilmektedir. Etnik girişimcilik kavramı göçmen toplulukların birekonomik faaliyet olarak kendi hesaplarına çalışmasını ifade eder. Bu ekonomik aktiviteylegirişimciler hem kendilerine hem de diğer göçmenlere iş fırsatları yaratılar, aynı zamanda göçmengrupların kültüre dayalı ihtiyaçlarını gidermeyi amaçlayan özel mal ve hizmetler sunan etnik nişmarketleri oluştururlar. Etnik girişimcilik Almanya’daki Türkiyeli göçmenler arasında oldukçayaygındır. Restoranlar, marketler, seyahat acenteleri akla ilk gelen örnekler arasındadır. Göçmennüfusun zaman içinde büyümesi ve çeşitlenmesiyle birlikte, bu nüfusun göç mekânındakiihtiyaçları da çeşitlilik kazanmıştır. Göçmen kadınlar, onların güzellik ihtiyaçları ve bu talebehizmet eden mekânlar da bu çeşitliliğin bir parçasıdır. Fakat literatürde kadın etnik girişimcilerüzerine yapılan araştırmalar görece azdır. Literatürdeki bu çalışılmamış alana odaklanan buaraştırma kültürel ve toplumsal cinsiyete dayalı faktörlerin göçmen kadınların girişimcilikfaaliyetlerini nasıl şekillendirdiğini anlamayı amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında Almanya’nınKöln şehrinde altı haftalık saha çalışması yürütülmüş, güzellik sektöründe işletme sahibi olan 11Türkiyeli göçmen kadınla derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Katılımcıların tümü ikinci kuşakgöçmen olsalar da farklı göç geçmişleri ve deneyimlerinin girişimcilik faaliyetlerinin üzerinde etkisiolduğu görülmüştür. İşletmelerde verilen hizmet diasporadaki Türkiye'den gelmiş göçmenlerin veözellikle kadınların taleplerini karşılamak üzere şekillenmiştir. Hemşeri istihdamının sömürüyüartırabilen bir etken olduğu görülmüştür. Çocuk bakımı ve ev işlerinin kadınların sorumluluğuolarak görülmesi katılımcıların girişimcilik kariyerlerini nasıl çizdiklerini etkilemiştir. Son olarak, işyeri sahipliği kadınların öz güvenini artırmış, toplumda aileleriyle, etnik ağlarıyla ve ev sahibitoplumla olan ilişkilerinde ekonomik ve sosyal açıdan statülerini geliştirmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKültür ve İletişimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDiasporada Güzellik: Almanya’da Kadın Etnik Girişimciliğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage124en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid340026en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept02.05. Sociology-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3265.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

102
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

18
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.