Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4285
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYumurtacı Hüseyinoğlu, Işık Özge-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:51:40Z-
dc.date.available2023-06-16T17:51:40Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn2587-005X-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/322039-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4285-
dc.description.abstractPerakende sektörü ülkemizde ve dünyada oldukça hızlı gelişen sektörler arasında yer almaktadır.Perakende sektörünü dinamik kılan en önemli unsurlardan biri tüketici beklenti ve ihtiyaçlarının sürekliolarak değişmesi ve artmasıdır. Teknolojideki gelişmelerle artan ve ucuzlayan bilgiye erişim, perakendesektöründe başta perakendeciler olmak üzere bütün sektörü etkilemektedir. Perakendeciler, sonkullanıcılara daha iyi hizmet vererek müşteri sadakatini artırmayı ve yeni müşteriler kazanmayı böylecepazar paylarını güçlendirmeyi hedeflemektedirler. Günümüzde tüketiciler perakendecilere birçok kanalve temas noktası kullanarak ulaşmakta ve kesintisiz alışveriş tecrübesi sağlamaya çalışmaktadırlar.Bütün bu gelişmelere bağlı olarak, son yıllarda bütüncül kanal (omni-channel) stratejisi ortaya çıkmışve perakendeciler arasında rekabetavantajı sağlamak için önemli bir konuma gelmiştir. Ancak, bütüncülkanal stratejisinin perakendeciler tarafından nasıl uygulandığını inceleyen araştırmalar oldukça azdır.Araştırma temel olarak perakende sektöründe bütüncül kanal yönetiminin nasıl uygulandığını ortayaçıkarmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda, sektörde rakiplerine göre daha yüksek pazar payına sahip birgıda perakendecisi bünyesinde odak grup yöntemi kullanarak bulgular elde edilmiştir. Elde edilenbulgulara göre bütüncül kanal stratejisinin uygulanmasında ve yönetilmesinde etkili olan dört temelbileşen bulunmaktadır; bunlar sırasıyla perakendeci bakış açısı, perakendecinin tüketici bakış açısı,büyük veri ve temas noktaları, lojistik ve en-iyilemedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBÜTÜNCÜL KANAL (OMNI-CHANNEL) STRATEJİSİNİN İNCELENMESİ: GIDA PERAKENDECİSİNDEN BULGULARen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issuePazarlama Kongresi Özel sayısıen_US
dc.identifier.startpage119en_US
dc.identifier.endpage133en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid322039en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept03.05. Logistics Management-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3332.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

124
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.