Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4286
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVural, Ceren Altuntaş-
dc.contributor.authorGöçer, Aysu-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:51:40Z-
dc.date.available2023-06-16T17:51:40Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn2587-005X-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/321845-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4286-
dc.description.abstractHedef kitlelerin davranışlarını etkilemek amacıyla topluma fayda sağlayacak fikir, değer veyafaaliyetlerin pazarlanması sosyal pazarlamacıların en temel uğraş alanıdır. Bu uğraş, alternatifteknolojiler insanların faaliyet alanlarını değiştirdikçe ve davranışlarını etkileyerek yeni dinamikleryarattıkça daha da karmaşık bir hal almaktadır. Bu bağlamda sosyal medya insanları oldukça dinamikbir çevreye, kişilere göre özelleştirilmiş bir giriş yolu sağlayan çift yönlü iletişime davet etmektedir.Bazı zorluklarına rağmen, en sonunda temel davranış değişikliklerini gerçekleştirecek şekilde, insanlarasosyal pazarlama programlarını iletmek ve onları bu programlara dâhil etmek için önemli fırsatlarsunmaktadır. Sosyal medyanın sosyal pazarlama programları üzerindeki bu gücü yakın zamandauygulayıcıların dikkatini çekmiş ve böylece birçok kurumsal veya bireysel sosyal kampanya sosyalmedya kanalları aracılığı ile geliştirilmeye ve duyurulmaya başlanmıştır. Bu durum “tüketicileri” sadecebağışçı yapmakla kalmamış, onları bu kampanyaların organizatörü, kural koyucuları haline getirmiştir.Sosyal pazarlama alanındaki bu değişim çevrimiçi teknolojilerin sosyal pazarlama üzerindeki rolü veetkisini araştıracak bilimsel araştırmalara ihtiyaç doğurmaktadır. Ancak, mevcut haliyle araştırmauygulamanın gerisinde kalmaktadır. Bu çalışma bu alana ışık tutmayı hedeflemekte ve özellikleçevrimiçi ortamlar tarafından güdülenen hayırseverlik davranışlarına odaklanmaktadır. Araştırma,teknoloji kabul modeli boyutları ile insanların sosyal kampanyalara çevrimiçi kanallar aracılığı ile dâhilolma davranışları arasındaki ilişkileri incelemektedir. Sonuçlar teknoloji kabul modeli boyutlarınınsosyal pazarlama programları ile hedeflenen davranış değişikliklerini ne kadar etkilediğini göstermesiaçısından önemlidir. Bu doğrultuda alandaki bilimsel boşluğa katkı yapacak ve uygulayıcılara fikiroluşturacak bazı öneriler tartışmaya sunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSOSYAL PAZARLAMADA TEKNOLOJİ KABULÜ: HAYIRSEVERLİK DAVRANIŞLARI ÜZERİNE BİR İNCELEMEen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issuePazarlama Kongresi Özel sayısıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage23en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid321845en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept03.05. Logistics Management-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3333.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

92
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

20
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.