Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4297
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDoğan, Esra-
dc.contributor.authorÇavuşoğlu, Lena-
dc.contributor.authorÖrten Tuğrul, Tuğba-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:51:41Z-
dc.date.available2023-06-16T17:51:41Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1309-6362-
dc.identifier.issn2667-8349-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/275347-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4297-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 2014 SCImago Journal & Country Rank dergi sıralamasında pazarlama alanındaki uluslararası ilk 20 dergide yayınlanan sosyal medya konulu makalelerde öne çıkan araştırma konularını belirlemek ve bu makalelerin araştırma tasarımı ve yöntemi eğilimlerine yönelik bir durum saptaması yapmaktır. Tam sayım yöntemi ile elde edilen 224 bilimsel makale nitel veri analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, sosyal medya konulu makaleler taranan dergilerde 2009 yılından itibaren yayınlanmaya başlamış, yayın sayısı yıllar içerisinde bir artış göstermiş ve en fazla çalışma 2012 yılında yayınlanmıştır. Sosyal medya pazarlaması konulu çalışmalar sosyal medya platformlarının özellikle elde edilen ekonomik değerler bakımından incelenmesine yoğunlaşırken tüketici davranışı konulu çalışmalar ise online tüketici marka/ürün yorumlarını/önerilerini etkileyen faktörler ve sanal ağlarda müşteri-müşteri etkileşiminin etkileri üzerine odaklanmıştır. Ağırlıklı olarak uygulamalı çalışmalar yürütülmüş ve nicel araştırma tasarımı kullanılmıştır. Sosyal medyada tüketici davranışları, sosyal medyanın pazarlama karması yönetimi içerisindeki rolü ve sosyal medya pazarlamasının etkinliği ileriki çalışmalar için önemli fırsatlar sunduğu gözlenen araştırma konularıdıren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePazarlama Alanındaki Sosyal Medya Konulu Bilimsel Çalışmalar Üzerine Keşifsel Bir Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage189en_US
dc.identifier.endpage220en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid275347en_US
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.dept03.02. Business Administration-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3345.pdf397.33 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

138
checked on Aug 19, 2024

Download(s)

120
checked on Aug 19, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.